Min katt är borta!

Sv: Min katt är borta!

..För att du lät någon "man" komma och slå ihjäl dem för att de i era ögon var för många, ja. :grin:
:eek::mad:

Så går det när man inte kastrerar/steriliserar. Idioter finns det gott om tyvärr...

TS: Jag hoppas verkligen du hittar henne!:(
Håller tummarna för er hela tiden!

Har missen hittat hem än?

Min ena fegis ramlade ur fönstret för ca. ett år sedan. Var ute varenda morgon, eftermiddag, kväll och natt och ropade/letade efter henne. Hade med mig favoritleksaken att skramla med och även henns syster som jamade. Detta är en katt som hemma alltid kommer när man ropar. Tapetserade även hela området med lappar med bild på henne och telefonnummer och det var det som till slut gav resultat. Fick en hel del samtal och till slut var det rätt katt någon hade sett! Efter 8 dygn på rymmen kunde jag rota fram en mycket trött och smal kisse ur ett buskage (där vi förövrigt gått förbi och letat varenda pass) inte ens 100 m hemifrån.

Nu hoppas jag att katten redan är i tryggt förvar hemma, men om inte håller jag alla tummar för att ni hittar missen snart!

Tack, du ger mig lite hopp iaf! :bow:
Och tack alla andra.

Hon är inte hemma än. Har varit och letat i timmar med några vänner nu :bow:

Ska sova några timmar o sen ge mig ut i gryningen (typ) med systerkatt o kattmat.
Jag hoppas verkligen att hon bara sitter och trycker nånstans.
Det jag är mest rädd för är ju om hon fastnat nånstans eller om hon ramlat o brutit benen. :crazy:
:(

En av mina katter (då innekatt med klippta klor) försvann första helgen i juli för ett antal år sedan. Han och hans bror (kullsyskon) hade råkat i slagsmål när de var på pensionat. Han lyckades bryta upp ett fönster och försvann den vägen. Vi såg honom vid ett flertal tillfällen och det gjorde även boende på orten. Men det gick inte att få kontakt med honom. Under hösten försöktes med kattfällor och annat men icke. Katten blev vid sämre skick, bl.a. tror vi att han blivit påkörd någon gång under hösten, han var full i mask. En jägare vidtalades för att skjuta honom då han var i väldigt dåligt skick i slutet av november.

Dagen före Lucia gick han helt plötsligt in i ett hus i byn och la sig i kökssoffan. De ringde genast mig. Så fort jag kom till platsen la han sig i mitt knä och storspann. Då hade han varit på rymmen under mer än 5 månader.

Än idag 12 år senare haltar han men han lever. Varje natt ligger han och snarkar mig i örat.

Jag tror att det finns god chans att din katt hittas bara den inte fastnat med kopplet någonstans.

Min morbrors katt försvann när de precis hade flyttat. Ett par månader senare hittade de katten vid det gamla huset, flera mil bort o_o
Även min farmors 2 bortskämda innekatter gjorde som bina en gång och klättrade ur sin inhängnad på balkongen. De kom tillbaka en vecka senare när de tröttnat på att leva rövare ute.
Katter verkar ha en tendens att komma tillbaka oftast, förhoppningsvis kommer lilla kissen snart hem!

Har lilla katt kommit tillbaka?

Om det är till någon tröst kan jag berätta att mammas och pappas Findus försvann och var borta i fyra månader, en höst. Men även han kom till slut tillbaka.

kl

Har du kontaktat polisen och närmsta katthem? De kan ju få in djur alt. ha hört om någon har hittat din katt.

KL

Illa att hon har kopplet på sig, risken är ju nästan 100% att hon fastnar ngnstans. Å andra sidan kan ju det underlätta att ngn hittar henne.

Kontakta närmaste katthem samt polisen omgående! Om ngn hittar henne med koppel förstår de ju att det inte är en vanlig hemlös katt, och vänder sig då troligtvis direkt till dessa.

Du hade ("tyvärr") fel. Hittade kopplet idag men ingen kisse. :crazy:
Kopplet hade fastnat, men kisse tagit sig loss...

Katthem finns inga här omkring.
Och folk häromkring vet ju om vilka som har katter, och de som bor här vet att hon är på rymmen.

Hon är även öronmärkt.

Du hade ("tyvärr") fel. Hittade kopplet idag men ingen kisse. :crazy:
Kopplet hade fastnat, men kisse tagit sig loss...

Katthem finns inga här omkring.
Och folk häromkring vet ju om vilka som har katter, och de som bor här vet att hon är på rymmen.

Hon är även öronmärkt.

Det var positivt att hon inte springer runt med kopplet på sig!

Ge inte upp, jag hittade ju min lilla Månsa efter 2,5 månad. Hon befann sig i Skåne 48 mil hemifrån.

Så du skulle varit och letat i två dygn? :crazy:
Du kan inte ha så stort område att behöva leta i.

Jag hade letat i veckor om det hade behövts! Det viktiga är ju att man är ute hela tiden i början. En katt kan ta sig långt, sätt upp lappar överallt, annonsera i tidningar, på snabbköp, djuraffärer, trappuppgångar, sätt flygblad på bilar osv. Ring polisen, ring flera gånger för borstsprungna katter är inte prio så sånna ärenden kommer lätt bort.
Att bara ge upp och sätta sig och vänta på att katten ska komma hem av sig själv hjälper knappast.

Jag har varit ute i timmar varje dag. Andra har varit ute när jag inte varit ute.
Vi har kollat alla kullar här omkring (STORA kullar, inga små stenbumlingar direkt.).

Jag bor i en "håla" så rykten sprider sig snabbt. Många visste om det redan innan lappar.
Nu är det ju inte heller så att hon är enda katten i byn, och eftersom hon inte har kopplet på sig så kommer inte folk se henne som bortsprungen. Folk är vana vid katter.

Jag har inte gett upp (än, men de e nära :( ) och bara sitter inne och degar hela dagarna. Jag har ett jobb att gå till, jag har andra djur att ta hand om och så måste även jag försöka trycka i mig något så jag orkar göra sakerna.

Att det ska vara SÅ svårt att hitta en vit kisse i grönt gräs. :cry: :cry:
Jag drömmer varje natt att jag hittar henne. :crazy: :(

Åh, jag hoppas du hittar henne snart!

Hade gärna hjälpt dig leta om du inte bott i andra sidan av landet :(

håller tummarna för att du hittar katten. Skönt att du hittat kopplet iallafal. då vet du att den antagligen inte sitter fast någonstans..

/Vet hur det är att leta katt då ex sambons försvann genom ett lägenhets fönster:crazy: efter tre månader dök han upp på katthemmet =) va en familj som tagit hand om han

Håll hoppet uppe!!!
När du minst anar det kommer kissen tillbaka!!!:)

Jag hade en katt som försvann, jag letade och letade i flera dagar. efter två veckor kom hon tillbaka lika fin som vanligt, hon hade nog bara upptäckt världen och kanske blivit matad av några sommarturister...
men tiden innan jag gav upp var jobbigast, då när man inte vet... men efter en vecka var jag säker på att hon var borta, så vilken jädra chock jag fick när hon bara kommer gående en dag som om inget hänt:cool::laugh:

Håller tummarna för dig och kissen!!!:)

Håller tummarna för att kisse kommer tillbaka!

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 883
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Marvin
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama