Min katt är bög! :o)

Haukur

Trådstartare
En av mina pojkar "sätter på" den andra! Han kör ut snorren, jamar lite å juckar på min andre pojk....
Antar att han börjar bli könsmogen (är 8 mån) men är det normalt att dom juckar på kompisen?
Han har nyss kommit till mej från uppfödaren så han är kanske inte helt aklimatiserad här än, kan det ha med saken att göra?

Sv: Min katt är bög! :o)

Det är inte ovanligt att honor parar varandra som dominansbeteende och när hormonerna slår över i huvudet på dem. Troligtvis är det könsmognad på gång, och åldern talar ju för det också.

Det är knappast ett dominansbeteende. Det är en modern myt skapade av heteroparnormaliserade människor.
Däremot är både kåta katthannar och katthonor intresserade av det mesta för att tillfredställa sina lustar. Så ja - det är rätt vanligt att de juckar på vad eller vem som finns tillgänglig.
Min ena hankatt utnyttjade både gosigafiltar, andra katter och min arm när han blev könsmogen. Yngsta honkatten betedde sig likartat.

De flesta beteendevetare är överens om att sexuella övergrepp hos djur i "icke parningstillstånd" (dvs kastrerade, inte könsmogna osv) är ett maktbeteende på samma sätt som våldtäkt hos människor. Att honor parar varandra under löp, eller frusterade hanar onanerar mot allt de ser är en annan sak.

Den här typen av beteendeforskning har debatterats många gånger på senare år.
Själv är jag fullständigt övertygad om att det i de flesta fall där folk skriker "dominansbetende" handlar om ett vanligt sexuellt beteende hos djuren.

Djuren är både bisexuella och incestuösa, även om vi helst vill se dem som "rena" varelser som bara är sexuella i paningsakterna.

Som sagt, så handlar det här om en katt som torde fått igång könshormonerna redan.

en av våra kastrater är likadan men han juckar på sin matte istället , antar att det är ett sexuellt beteende.. :o

Haukur skrev:
En av mina pojkar "sätter på" den andra! Han kör ut snorren, jamar lite å juckar på min andre pojk....
Antar att han börjar bli könsmogen (är 8 mån) men är det normalt att dom juckar på kompisen?
Han har nyss kommit till mej från uppfödaren så han är kanske inte helt aklimatiserad här än, kan det ha med saken att göra?
Hej på're "Höken"!!
Mina två rexar gjorde ofta sådär... även efter kastration så höll den äldsta ofta på och hoppade på den yngre och tog han i nackskinnet och stod och "trampade" - dessutom lät han jätteroligt när han var på G - *ppppprrrrrrmjaaaaaaaooooo*! Men när han väl stod där så verkade han inte riktigt själv förstå vad han gjorde efter en stund. Den andra kissen la sig bara ner och såg ut som "jahaja, dags igen". :rofl:

Nejdå! Inte är det något konstigt tror jag. Du har väl sett hur kvigor beter sig i hagar? Och hästar? Jag har sett ston försöka "betäcka" varann eller vallacker. Det motbevisar bara alla som säger "homosexualitet är inte natuuuuurligt"!! Fast ofta är det väl en drift som de inte riktigt klara "hantera"; de verkar ju själva inte riktigt greppa vad det är de gör.... eller en slags dominanshandling.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 319
Senast: Otherside
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 209
Senast: lizzie
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 305
Senast: WildHorse
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 471

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka