Min kanin är försmal

H

_hikari

Nu när sommarlovet har varit, har jag vart bortrest i 3 veckor. Under tiden som jag har vart borta har min bror som är 17 år tagit hand om min kanin. Och när jag kom tillbaka var min kanin jätte smal! Man kan känna revbenen jätte väl. Min bror säger att han gav min kanin mat nästan varje dag, men att hon fick vatten varje dag. Men jag sa till han att han skulle ge grönsaker, mat och nytt vatten varje dag. Så jag undrar hur man får min kanin att bli normal igen. För att hon är verkligen jätte liten och smal!.

Sv: Min kanin är försmal

Börja ge henne mat varje dag, så kommer hon upp i hullet snart igen, inte nödvändigt att ge onödigt feta saker, utan pellets, hö och vatten så blir det bra snart :)

Sv: Min kanin är försmal

Hejsan..
Jag vill inte skrämma dig ,men 3 utav mina kaniner började gå ner i vikt väldigt snabbt.. jag trodde det inte var så farligt utan jag började ge dom hö o pellets m.m men dom blev bara smalare o segare ,ringde veterinären o fick tid hos dom, det visade sig att dom hade åkt på tarmparasit..
Så jag fick avliva dom:( Fanns inget man kunde göra åt detta med tanke på att kaniner är väldigt känsliga med detta om man ska söva ner osv..
Men de e klart det behöver ju inte vara det din kanin har råkat ut för , men håll verkligen koll på kaninen..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 831
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 799
Senast: MML
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 381
Senast: Sel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 303
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama