Min hund trivs inte.

Sv: Min hund trivs inte.

ingen hundmänniska men såg tråden...

finns det ingen pensionär som vill vara "dagmatte/husse"?
Isf kan ju den personen köra långpromenad, sen kan du köra tänk-aktiviteterna på din tid?

Inte alls säkert att det går att valla med din hund, mycket få Aussies är avlade på vallanlag.
BCs o Aussies har olika sätt att valla på, så det kan bli svårt.

Du får kontakta någon av instruktörerna i klubben:
http://varmlandsvallare.svak.se/ (de verkar ha lite styrelseproblem just nu).

Vallning är inte en aktiveringsform för hunden, mycket få får/nötägare låter stadshundar valla deras djur för att få utlopp för sina aktiveringsbehov.

Spår är en ypperlig sysselsättning som inte behöver involvera så många personer.
Håller med övriga om att hunden behöver hjärngymnastik
Kolla oxå på Freestyle o Treiball.

Treiball var min tanke oxå:idea: Har själv letat efter kurser för att gå med min Bc-blandning,men det är tydligen inte så utbrett ännu, har inte hittat ngn på lämpligt avstånd(Skåne,om det finns ngns om vet får ni gärna tipsa mig:bow:).Har mailat till ngr vallningsklubbar om att få gå vallningskurs men de verkar inte som om de är så intresserade av att ha med blandisar.

Treiball var min tanke oxå:idea: Har själv letat efter kurser för att gå med min Bc-blandning,men det är tydligen inte så utbrett ännu, har inte hittat ngn på lämpligt avstånd(Skåne,om det finns ngns om vet får ni gärna tipsa mig:bow:).Har mailat till ngr vallningsklubbar om att få gå vallningskurs men de verkar inte som om de är så intresserade av att ha med blandisar.

Behöver du hunden till djurhantering så kan det gå bra att få vara med, eftersom tamdjursägare har företräde, under förutsättning att hunden har rätta anlag o är bildningsbar.

mvh

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 290
Övr. Hund Asni har nu fått några veckor med mindre aktivering. Hon får springa i skogen och träna lite småsaker på skoj, köra balansboll...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 753
Senast: Valptass
·
Hundhälsa Rubriken blev kanske lite oklar. Nu drömmer jag fritt lite om framtiden och hur jag skulle vilja bo. Dök upp ett jättefint litet torp...
2
Svar
30
· Visningar
5 036
Hundavel & Ras Hej, jag planerar på att skaffa en egen hund och är lite inne på en Australian shepherd. Har kollat runt rätt mycket och läst en del om...
Svar
8
· Visningar
4 811
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur