Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ää folk, vem bryr sig om folk dom ska alltid tänka och tycka massa saker som inte vet ett dugg om.Nä, det är det väl inte.. Men åh, jag vill ju helst ha kvar henne, av rent själviska anledningar. Hon är ju min lilla gosehund, kommer bli tomt utan hennes ständiga muppigheter och påhitt.
Samtidigt vill jag ju kunna öppna mig för att skaffa en hund som faktiskt vill och kräver det livet jag vill leva med hund. Åh, det är så svårt! Känns ju som att folk kommer tro att jag inte älskar min lilla Asni.
Det känns rätt bra att det ändå finns flera som vill dela med sig av sina berättelser, och hur bra det blivit.
Hon förtjänar ju någon som vill det hon vill. Märker ju även att hon drar satan i koppel när det är andra hundar med, även om de går bakom, men när vi går själva så går hon otroligt fint i koppel och är mycket mer lyhörd. Hon verkar helt enkelt gå upp för mycket i varv av att bo med andra hundar.
Klart det blir svårt för er som inte ser henne. Om ni såg hur hon flåsar, stirrar med hela ögonvitorna etc så skulle ni nog inte tvivla på att hon blir stressad av att andra hundar får uppmärksamhet.Fast, det är väl ändå ganska vanligt? Alltså, du har säkert dina anledningar för omplacering. Men att en hund drar i kopplet vid sällskap av andra hundar eller blir "svartsjuk" när man kelar med andra, det är inget jag anser konstigt eller vara anledning för omplacering.
Jag kanske trampar på tårna nu men jag känner att det finns risk för övertolkning i ett par av dina inlägg. Krasst sett vet du ju inte heller om nästa individ når upp till SM-nivå heller? I vilken gren är det som du satsar på SM?
Det känns rätt bra att det ändå finns flera som vill dela med sig av sina berättelser, och hur bra det blivit.
Hon förtjänar ju någon som vill det hon vill. Märker ju även att hon drar satan i koppel när det är andra hundar med, även om de går bakom, men när vi går själva så går hon otroligt fint i koppel och är mycket mer lyhörd. Hon verkar helt enkelt gå upp för mycket i varv av att bo med andra hundar.
Klart det blir svårt för er som inte ser henne. Om ni såg hur hon flåsar, stirrar med hela ögonvitorna etc så skulle ni nog inte tvivla på att hon blir stressad av att andra hundar får uppmärksamhet.
Och nej, det kan jag såklart inte veta, men rent krasst vill jag ha en hund som iallafall gillar att träna på den nivå som jag tycker om (vilket är väldigt intensivt och avancerat); oavsett hur långt vi kommer resultatsmässigt.
Vad har mina tävlingsnerver med saken att göra? Som jag i övrigt inte alls har problem med i agility, där jag satsar på SM.Av vad du skrivit tidigare (typ nyss?) om Asni och dina tävlingsnerver så blev jag väldigt förvånad över tråden. Men det kan givetvis finnas tusen anledningar till omplacering och du behöver givetvis inte svara på mina inlägg om du inte vill.
Vad har mina tävlingsnerver med saken att göra? Som jag i övrigt inte alls har problem med i agility, där jag satsar på SM.
Jag spånar och tänker högt angående ett väldigt svårt beslut om en hund jag älskar oerhört mycket. Om jag verkar rörig så är det för att min hjärna ÄR rörig.
Säg inte ”nyss” om det var flera veckor sen jag nämnde något, jag blir förvirradFör att du nyss inte vågar tävla Tinja pga tävlingsnerver men nu satsar på SM? Jag trodde det var i lydnaden som Asni behövde mogna, inte agilityn. Därav min fråga om vilken gren du satsar på. Ursäkta förvirringen.
Säg inte ”nyss” om det var flera veckor sen jag nämnde något, jag blir förvirrad
Jag har alltid satsat på SM i agility, inte lydnad eller något annat. Lydnad tävlar jag för, tja, det är en kul utmaning.
Och nej, det är inte bara lydnaden vi har problem med. Det är svårt att förklara, men det är liksom hela känslan av att hon egentligen hellre hade gjort något annat Inte så att hon inte gärna tränar, men mer på nivån av en aktiv sällskapshund än arbetsnarkoman.
Säg inte ”nyss” om det var flera veckor sen jag nämnde något, jag blir förvirrad
Jag har alltid satsat på SM i agility, inte lydnad eller något annat. Lydnad tävlar jag för, tja, det är en kul utmaning.
Och nej, det är inte bara lydnaden vi har problem med. Det är svårt att förklara, men det är liksom hela känslan av att hon egentligen hellre hade gjort något annat Inte så att hon inte gärna tränar, men mer på nivån av en aktiv sällskapshund än arbetsnarkoman.
Det är klart att jag inte VILL byta henne, inte för allt i världen. Men det är ju mina själviska tankar, och jag måste ju se till hennes bästa. Jag vill så mycket mer än hon, det är ju inte schysst att jag ska trycka på henne en massa krav hon inte vill ha.Det blir nyss för mig eftersom det bara är en månad sen. Det ger ju inte mycket tid för mognad och då skulle du inte byta henne för allt i världen. Därav min stora förvåning. Men du känner förstås hunden och din egen situation bäst!
Det är inte värmen då? Vissa hundar är ju otroligt påverkade sommartid, nu kanske det kvittar oavsett då du vill ha en hund som kan prestera året om.Det är klart att jag inte VILL byta henne, inte för allt i världen. Men det är ju mina själviska tankar, och jag måste ju se till hennes bästa. Jag vill så mycket mer än hon, det är ju inte schysst att jag ska trycka på henne en massa krav hon inte vill ha.
Jag ville ju ha en till Tinja, som blir supertaggad när det kommer en ny utmaning. Asni tittar mer på mig som "eh, måste jag verkligen? Räcker det inte att jag gör något jag redan kan?"