Fisherling
Trådstartare
Under dagarna ligger hon helst i sängen i sovrummet, om det är stängt så lägger hon sig utanför, i badrummet eller hallen. Alltså inte där jag och Tinja är. Inte 100% av tiden, men väldigt ofta. Och våra andra hundar vill också gärna bli kelade med om någon annan blir det, men inte när de redan blir kelade med.Jag menar inte att dina tankar är fel nu, men jag tror att det där är väldigt vanligt och inte behöver betyda att de hellre är ensamhundar än i flock alla mina vill gärna ha 100% av min uppmärksamhet om de kan, vilket ju inte är så konstigt eftersom jag är deras största resurs. Eftersom jag har fyra är det omöjligt att alla ska vara i centrum samtidigt, så det är ju något de får lära sig att hantera och något de också lär sig - även om de gärna tar chansen till uppmärksamhet när de får den.
Jag har omplacerat en hane som inte trivdes i vår flock när den blev större (från 2 till 3 hundar), och han visade det snarare genom att dra sig undan tydligt, sov på ovanvåningen när vi andra var nere osv. Han ville gärna vara med oss när inte de hundarna var med, men så fort de kom drog han sig undan.
Han bor som ensamhund nu och trivs toppen med det
Med det sagt är det så klart ändå du som känner dina hundar bäst! Och framförallt, känner du att du inte vill ha kvar henne, så är det varken fel eller på något sätt fult, tycker jag.
Det är klart jag vill behålla henne, men jag tror att hon nog skulle ha det bättre i ett hem som inte satsar på SM så som jag gör.