Precis som jag skrev ja.Om man straffar hundar o hästar skall man nog inte ha djur ö h t.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis som jag skrev ja.Om man straffar hundar o hästar skall man nog inte ha djur ö h t.
Det handlar inte om huruvida den fiktiva hunden inte tycker om barn eller inte, det som det handlar om är om hunden är pålitlig eller inte och är den Inte det så lämpar jag inte problemet vidare.
förutom med barn
vara närmare barn
aldrig umgås med barn.
(Nu är de snälla med barn, men ja...)
som ogillar barn.
Jag hade aldrig accepterat att en hund morrade åt mitt barn. Den hunden hade inte fått träffa mitt barn mer. Redan där har det gått för långt tycker jag. En hund ska i mitt tycke gå undan om barnet är jobbigt. Barn ska ha fasta regler för hur man beter sig mot hundar: klappa bara om hunden söker kontakten, aldrig gå fram till hunden när den vilar och så ska hunden ha en plats som alltid är fredad från barnet.
Barnet/okunniga ska inte behöva läsa av så värst, de vuxna/ägaren ska hålla nog koll och säga till i god tid om hunden känner sig trängd eller irriterad och få barnet/personen därifrån.Och morr är ju ett av dom tydligaste för folk som inte riktigt kan läsa hund.
Barnet/okunniga ska inte behöva läsa av så värst, de vuxna/ägaren ska hålla nog koll och säga till i god tid om hunden känner sig trängd eller irriterad och få barnet/personen därifrån.
Men om det händer att det blir morrning mot barn eller vuxna så får mina hundar gå iväg och blir sedan inbjudna när det är lugnare.
Jag kan ju endast svara för mig själv.Nu tänkte jag inte bara på dig, utan att det allmänt är så tabu med morr och man hellre vill att hunden ska gå iväg. Min poäng var att en hund som morrar inte behöver vara mer arg, obekväm eller aggressiv än en hund som går undan.
Morr är ju bara en kommunikation att hunden vill ha avstånd. Precis som att gå undan är, eller titta bort, gäspa osv. Det ena eller andra leder inte till mer bett eller större aggression.
Så varför är inte morrande okej?
Men jag har inget emot morrandet i sig.
Jag kan ju endast svara för mig själv.
Morrning tyder på obehag, hunden tycker situationen är väldigt jobbig därför får den gå bort ett tag och lugna ner sig.
Märker jag att de som är runt hunden beter sig på ett sätt som påverkar hunden negativt säger jag givetvis åt dom.
Men jag har inget emot morrandet i sig.
Nej då skrev jag slarvigt igen eller så missförstod du mig.Fast du skrev att du aldrig hade accepterat morrande mot ditt barn. Att hunden ska få vara ifred när den är obekväm är vi överens om. Oavsett om den morrar eller inte.
Den provade vi men hunden släppte ändå inte.Och jag säger lyft den i bakbenen så den tappar fotfästet i fram då släpper dom också,då riskerar man inte att ta livet av sin hund samtidigt eller skada den för livet.
Att "stryp" hunden (antar att du menar hänga upp hundens i halsbandet för att aktivera kväljningsreflexen- brukar tas till vid exempelvis skyddsträning när hunden inte släpper bytet) så är det lite svårt att dels hänga upp en hund som sitter fast i en annan jämnstor hund och dels är det svårt att då inte hetsa hunden än mer och riskera att den tar omtag (i det här fallet bet han bara några millimeter från ögat).Tips till @Is o övriga som kan hamna i liknande situation. Stryp hunden med ett koppel/liknande, då släpper den taget.
Nu har jag en ras som är känd för att kommunicera med morrande (rottweiler) och det är ett himla kurrande emellanåt. Hos fel människor hade ju rottisarna åkt på stryk och bestraffning konstant.
Jag hade aldrig accepterat att en hund morrade åt mitt barn. Den hunden hade inte fått träffa mitt barn mer. Redan där har det gått för långt tycker jag. En hund ska i mitt tycke gå undan om barnet är jobbigt. Barn ska ha fasta regler för hur man beter sig mot hundar: klappa bara om hunden söker kontakten, aldrig gå fram till hunden när den vilar och så ska hunden ha en plats som alltid är fredad från barnet.
Nej då skrev jag slarvigt igen eller så missförstod du mig.
Olika användare som skrivit de olika citaten - det är nog @Lingon du ska vända dig tillHär ovan skrev du det så jag vet inte riktigt vad jag missförstod?
Fast just det här tycker jag är lite trist - och då är jag verkligen inte någon som tycker 'omplacering till varje pris!'.... men att göra en direktresa till veterinären för att en hund grumlar lite eller nafsar efter ett extra påfluget barn känns också lite sorgligt om hunden fungerar utmärkt i andra situationer. Hemma hos mig, till exempel, hade det varit en ickefråga, och uppenbarligen är jag inte ensam i tråden om att kunna erbjuda ett sådant hem.Min kusin hade en schäfer för månha år sedan. När dom fick barn så var det rätt enkelt, hunden hade aldrig tillåtits att vara i vardagsrummet så där hade dom barnet på golvet osv... när barnet blev äldre och började gå och springa så var det inte lika enkelt då han kunde springa pp hunden i hallen.
Hunden morroade på barnet vid ett par olika tillfällen och min kusin blev rädd att hunden en dag skulle bita.
Går ju inte att kommunicera så bra med en 1-åring heller liksom...
Det blev en enkelresa till veterinären.
Hunden tror jag var 5-6 år gammal och visst hade den kunnat bli omplacerad men kusinen ville inte riskera att hunden bet någon annans barn 'istället' och sedan kanske få höra efteråt vilken lynnig hund han prackat på någon... man vet ju ändå inte hur nya ägare kommer behandla hunden och även om man klargör si och så och man vet innerst inne att det inte är ens eget ansvar längre.....