Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rädsla för barn är en sak och där kan saker hända rejält just pga rädslan. Där skulle jag inte ens chansa med barn.Eftersom jag inte såg vad som hände så känns det drastiskt att omplacera. Det kan ju ha varit så att Alfons sov och sonen inte såg honom utan slängde sig över honom i soffan.
Hade han gått runt och varit nervös runt barnen för jämnan hade det såklart inte gått.
För att det inte har varit ett problem förrän igår. Och idag är det som vanligt igen.Av ren nyfikenhet: varför inte sälja?
Jag fick känslan att Red_Chilli frågade Gnist det, en nyfikenhet varför det var med som argument i Gnist första inlägg. Det var den känslan jag fick när jag läste det.För att det inte har varit ett problem förrän igår. Och idag är det som vanligt igen.
Aha, var lite snabb därJag fick känslan att Red_Chilli frågade Gnist det, en nyfikenhet varför det var med som argument i Gnist första inlägg. Det var den känslan jag fick när jag läste det.
Det är lätt hänt att det blir lite fel ibland, ingen skada skedd. Vi kan alla läsa lite snabbt ibland, det är mänskligt.Aha, var lite snabb där
Precis som @RedHyuuga skrev, det var ett svar till Gnist och inte till dig I din situation så har jag full förståelse för att du vill hitta ett sätt att få ordning på det här och jag hoppas verkligen att du lyckas. Min egna barnerfarenhet är dock obefintlig, så jag har nog inte så mycket att komma med i den här tråden utan håller mig till att läsa.För att det inte har varit ett problem förrän igår. Och idag är det som vanligt igen.
Alfons (hunden, Lancashire Heller hane 7 år) gillar inte sonen, när han var mindre kunde han vara hårdhänt och tyckte ibland att det var kul att bråka med Alfons. Självklart har vi alltid sagt till på skarpen och försökt skydda hunden från det klåfingriga barnet.
Har du barn själv?Jag tycker verkligen synd om hunden som inte fick mer hjälp från er sida att vara ifred från ett hårdhänt o klåfingrigt barn.
Har du barn själv?
Jag har barn och hund och innan jag kände att hunden kan hantera barnen släpade jag med antingen barn eller hund eller båda delar runt i huset. Drygt? Jo. Att ha en hund modell större som knähund när man sitter på dass är lite trist men det får man stå ut med när hunden och barnen har behov av skydd från varandra. Olyckan händer rimligtvis när barn och hund är i sällskap med vuxen som råkar titta bort i så fall. Sånt kan hända. Nu visar hunden inga sådana tendenser utan verkar rätt trygg med miljön. Är hunden i vägen, dvs anländer sist till barnens lekplats och barnen råkar ramla på henne är hon inte så brydd om det utan lämnar platsen.Har du barn själv?
Av ren nyfikenhet: varför inte sälja?
Varför ska jag sälja en hund som inte är pålitlig? Det är såna hundar man ser valsa omkring på blocket/diverse köp/säljsidor för hundar på facebook. För att ingen vill ta det tuffa beslutet att avliva en hund som inte fungerar i vardagen.
Skulle ju fungera utmärkt om den bodde hos en barnfri person. Har själv en hund som inte tycker om barn, inte avlivar jag hunden för det.
Men som tex i det här fallet, då det (som jag upplever det) fungerar utmärkt i alla situationer förutom med barn... why not? Mina hundar hade tex kunnat vara barnätande monster som inte kunnat vara närmare barn än 2 meter utan munkorg, det hade inte påverkat vårt liv ändå eftersom vi aldrig umgås med barn. (Nu är de snälla med barn, men ja...) Troligen är jag inte den enda i världen som lever på ett sådant sätt att det skulle fungera med hundar som ogillar barn.Varför ska jag sälja en hund som inte är pålitlig? Det är såna hundar man ser valsa omkring på blocket/diverse köp/säljsidor för hundar på facebook. För att ingen vill ta det tuffa beslutet att avliva en hund som inte fungerar i vardagen.
Om man straffar hundar o hästar skall man nog inte ha djur ö h t.Om hunden bet för att det gjorde ont lägger jag ingen skuld hos hunden. Det blir ju en shock om en unge slänger sig över den, ingen skulle straffa en häst som hoppar emot en när den blir skrämd.
Har själv varit klåfingrigt barn som alltid skulle peta och gosa med djur.
Var nog lite yngre än din son när jag petade till mormmors tax rätt i pungen, hårt.
Han svängde om och fick tag i handen på mig, släppte med en gång och det syns hur han skäms. Vi har det inspelat Inget mer med det, vuxna förklarar att det gjorde ont på honom och man inte får göra så.
Om hunden ska vara kvar är det viktigt att hunden får vara ifred, få ett eget ställe, ett hörn i köket eller vardagsrummet som är ''safe zone''.
Aldrig lämna dem tillsammans utan vuxen, men den regeln har jag oavsett vilken hund och vilket barn det än är.
Måste jag lämna rummet så kommer hund eller barn, eller både med mig, alltid.
Tror också som någon annan skrev att låta barnet träna med hunden, godis sök, sitt, och om det funkar hålla koppel utomhus.