Olika användare som skrivit de olika citaten - det är nog @Lingon du ska vända dig till
Haha så sant, fick för mig att Lipperta svarade på det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Olika användare som skrivit de olika citaten - det är nog @Lingon du ska vända dig till
Fast just det här tycker jag är lite trist - och då är jag verkligen inte någon som tycker 'omplacering till varje pris!'.... men att göra en direktresa till veterinären för att en hund grumlar lite eller nafsar efter ett extra påfluget barn känns också lite sorgligt om hunden fungerar utmärkt i andra situationer. Hemma hos mig, till exempel, hade det varit en ickefråga, och uppenbarligen är jag inte ensam i tråden om att kunna erbjuda ett sådant hem.
Man kan ju i alla fall höra sig för. Barnlösa hushåll blir fler och fler, och ungar växer förhoppningsvis upp tills de också kan erbjuda en mijö där hunden känner sig trygg, så en tonårsfamilj kan vara lösningen.
Allmänt:
TS tycker jag har fått goda råd och rresonerar klokt. Go Ts!
Har ingenting att tillägga utöver att brorsan också tillämpade rätt mycket tough love när barnen i familjen störde hundarna. Jag vet inte om jag håller med om att det är okej att låta hunden ta det ansvaret... men.. tja.. det blev folk av de hundarna och ungarna också.
Skullle aldrig utsätta mina egna hundar för det, men så har de inte växt upp med barnen heller.
Jag tycker också det är skillnad om vi pratar papillon och om vi snackar rottweiler.
Fysiska skador ja.
Dock tråkigt om ett barn ska få en rädsla el osäkerhet för hundar eller ett ärr i ansikte av ett pappisbett för det kan också hända.
Visst kan det hända. Men handen på hjärtat, jag har sett många fall där föräldrar bedyrar att hunden aldrig blir förföljd av barn, men så snart föräldern är ute så börjar barnet terrorisera hunden,förfölja den och även den hund som går undan blir utsatt.
Jag blev själv uppfostrad av en fralla, varken jag eller syrran är hundrädda. Och jag skulle aldrig någonsin släppa fram barn till rottweilern, ever. Det är för mig skillnad på storlek. Och på ungar.
Då vet man hur fort det kan gå, att trots man tror sig ha koll är barnet kanske i andra änden av huset eller så vill hunden absolut ha närhet och kärlek samtidigt som barnet är i värsta åldern.Vad har det med saken att göra?
Då vet man hur fort det kan gå, att trots man tror sig ha koll är barnet kanske i andra änden av huset eller så vill hunden absolut ha närhet och kärlek samtidigt som barnet är i värsta åldern.
Nu hade ju barnet vid upprepade tillfällen trakasserat hunden.
Det är inte samma som att något kan gå fort en "enstaka gång"
I det här fallet tycker ju hunden distinkt illa om en viss familjemedlem men låter alla andra klappa och gå nära? Dvs det verkar inte alls handla om att pojken ska lära sig hantera hunden och gå på lite nitar, han får ju inte ens gå nära utan morr? Medan barn 2 får gå nära, klappa, gosa, krama osv.Vi fick noggranna instruktioner att vi inte fick hålla på med hunden. Och det gjorde vi ju ändå. Som barn gör, när föräldrar inte är där.
"Nej, håll inte på med henne - låt henne vara ifred" Vi fortsatte, och snäpp! fick vi ett nafs.
Jag vidhåller - bra lärdom. Hunden var nog ungefär lika pressad som andra medlemmar av en familj.
I det här fallet tycker ju hunden distinkt illa om en viss familjemedlem men låter alla andra klappa och gå nära? Dvs det verkar inte alls handla om att pojken ska lära sig hantera hunden och gå på lite nitar, han får ju inte ens gå nära utan morr?
Det är liksom aldrig en tvåårings fel? är det?
Det är ett, du ska flytta på dig! istället för ett -jag flyttar på mig?Nu tänkte jag inte bara på dig, utan att det allmänt är så tabu med morr och man hellre vill att hunden ska gå iväg. Min poäng var att en hund som morrar inte behöver vara mer arg, obekväm eller aggressiv än en hund som går undan.
Morr är ju bara en kommunikation att hunden vill ha avstånd. Precis som att gå undan är, eller titta bort, gäspa osv. Det ena eller andra leder inte till mer bett eller större aggression.
Så varför är inte morrande okej?
Och hunden var säkert avundsjuk när bebin kom och tog över hundens position?Men just det barnet hade ju trakasserat( tillåtits) hunden , varit hårdhänt, klåfingrig o bråkat.Med hunden.
Som TS skrev.
Hunden minns och kan inte förlåta.
Men just det barnet hade ju trakasserat( tillåtits) hunden , varit hårdhänt, klåfingrig o bråkat.