Sv: Min flickvän är hästfanatisk
Oj vad många svar och frågor. Ska försöka svara på alla.
Min flickvän hade häst när vi träffades.
Jag har självklart pratat om detta med min flickvän.
Jag är inte fejk utan det här är på riktigt.
Jag hänger inte ut min flickvän utan jag frågar uppriktigt om råd.
Jag tycker det är dags att låta era sambos och karlar komma in i diskussionen. Vad säger de?
Sen skulle det underlätta om de som svarar berättar om de:
A. Varit singlar i hela sitt liv.
B. Är inte intresserade av att ha ett förhållande.
C. Är intresserade men bara för att någon kan hjälpa till med att värma sängen och med stålar.
D. Faktiskt är intresserade av ett förhållande med hästfanatismen är förstor.
E. ÄR intresserade av att ha ett förhållande och gör komprimisser och lyssnar på sin partner.
Det tillsammans med civilstatus och längd på förhållandet. Det blir som ni förstår inte så lätt att ta råd från någon som hör i kategori A,B,C eller D.
Min sambo läste faktiskt lite av den här tråden och vi hade en mindre diskussion här hemma.
Han blir mörkrädd när han ser att så många hästtjejer skulle välja hästen framför sambon.
Och detta gjorde ju mig lite galen, då ingen skulle någonsin få ta min häst ifrån mig "för att".
Men det var helt enkelt missförstånd.
Jag skulle aldrig göra mig av med hästen för att han tyckte att vi hade ont om tid eller att det kostade. Och han skulle aldrig be mig heller (även om han blir nästintill vit i ansiktet när veterinär-räkningarna kommer
)
Han vet inget om hästar och har växt upp i ett "djur-löst" hem och jag har haft djur runt omkring mig i hela min uppväxt och mår inte bra om inte jag får lägga några timmar i stallet/dag.
Däremot skulle jag givetvis välja min sambo om han blev sjuk, allvarligt allergisk eller något sådant.
Vi har gemensam ekonomi och allt vi drar in är "våra pengar", och tiden har det däremot varit lite svårt med då jag har jobbat natt i närmare 1,5 år. Varannan vecka så har jag sovit när han har jobbat, varit i stallet på kvällarna sen har jag bara ätit och gjort iordning mig för att åka till jobbet. Och så har det varit 7 dagar/nätter när jag har jobbat. Inget klag från något håll, That´s just life helt enkelt. Vi har varit glada om vi hunnit göra något alls tillsammans.
MalinJ Ett sådan liv strävar vi efter! Lyckliga tillsammans!