Min fina tjej

Sv: Min fina tjej

Det är fortfarande öppen stambok och man kan även x-regga blandningar Finsk Lapphund + Lapsk Vallhund och senare mönstra in dem som antingen Finsk Lapphund eller som Lapsk Vallhund.

En av mina FL's mamma är parad med en LVh och om jag inte missminner mig, så mönstrades 3 av valparna in som LVh och 2 som FL ;)

Det är fortfarande öppen stambok och man kan även x-regga blandningar Finsk Lapphund + Lapsk Vallhund och senare mönstra in dem som antingen Finsk Lapphund eller som Lapsk Vallhund.

En av mina FL's mamma är parad med en LVh och om jag inte missminner mig, så mönstrades 3 av valparna in som LVh och 2 som FL ;)

Jaha, därav pälsen då..?
Eftersom jag fortfarande går att påverka angående rasval så får du gärna göra lite reklam.:D Syftar mest på Finsk-Lapsk då.
Hur går mönstringen till? Vad väljer om man mönstrar in som Finsk eller Lapsk?

Det väljer man ju inte :p

Man ställer hunden (vad jag vet) för olika exteriördomare, som typar in hunden till den ras, den har mest likheter med.

FL och LVh är ju nära släkt med varandra, så det blir liksom antingen eller...Inga mellanting ;)

Det väljer man ju inte :p

Man ställer hunden (vad jag vet) för olika exteriördomare, som typar in hunden till den ras, den har mest likheter med.

FL och LVh är ju nära släkt med varandra, så det blir liksom antingen eller...Inga mellanting ;)

Aaa du menar så.:angel: Det kändes lite bakvänt som jag skrev. he he.
Hur är rasen? Vad lämpar dom sig bäst till för människor?

/lilljessicah som hittar "nya" raser hela tiden. Suck

Dom lämpar sig till mellanaktiva -> högaktiva ägare.
Är lätta att dressera, arbetsvilliga, pigga, sociala, föriga och glada hundar.
Mycket vilja och en tämligen stor del motor. Mer i de lapska än i de finska dock..

Dom lämpar sig till mellanaktiva -> högaktiva ägare.
Är lätta att dressera, arbetsvilliga, pigga, sociala, föriga och glada hundar.
Mycket vilja och en tämligen stor del motor. Mer i de lapska än i de finska dock..

Tack för informationen.;)

(Jag HADE bestämt ras:angel: )

Liknande trådar

Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 130
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 628
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka