Nästa gång du skriver om såna här "dilemma" så är mitt tips att inte outa någon såhär. Jag kollade upp detta och det är väldigt enkelt för andra också att göra och som sagt så driver hon ett försäljningstall. Att gnälla över att få mocka lite när man får erbjudande om att rida typ så mkt man orkar och vill är enligt mig bortskämt och barnsligt. Det är inte som att hon planerade att bli fast utomlands. Normalt sett så betalar man för att vara medryttare/fodervärd och du är ändå 14 år gammal så nog förstår du att ingen håller ett stall fullt med hästar och ponnyer för att andra ska rida gratis?! Håller även fast vid att köp ponnyn eller hitta annat ställe att rida på.
Nu har jag ingen aning om vad som hänt, och vad som är rätt och fel. Men jag tycker nog att dina inlägg bidrar till att "outa" personen lika mycket som TS. Jag hade t.ex. inte fått för mig att googla om inte för dina inlägg. Om du är vuxen och bekant med stallägaren är det kanske inte en toppenidé att ta dialogen med TS på det här viset, i det här forumet?
TS är ju ett barn och kan ha fått saker om bakfoten. Jag hoppas att det är så att stallägaren primärt har kontakt med föräldrarna, inte med TS och hennes kamrater - för det vore ju åt skogen.
Till TS: det är inte utpressning när stallägaren meddelar att hon kanske måste sälja sina egna hästar, för det har hon all rätt att göra. Däremot har hon ingen rätt att kräva saker av er. Be henne prata med era föräldrar i fortsättningen, inte med er som är omyndiga. Jag förstår att det känns hemskt att din älsklingshäst kanske ska säljas, men det allra viktigaste är att ingen av er far illa i situationen. Jag lovar att det kommer andra hästar som du inte behöver ha ont i magen över. Hoppas det löser sig!