Min älskade hund dör

kenneth

Trådstartare
Min älskade hund kunde inte resa sig i morse, hennes bakdel fungerar inte. Jag måste få hit en vet och ge henne en spruta. Hon är 12 år och flat. Jag är förtvivlad. Igår sprang hon och lekte i snön.
 
Sv: Min älskade hund dör

Den där gav mig just en gråtattack.:cry:

Vad vackert...jag önskade ett tag att jag skulle få dö snart så att jag fick träffa Ronja faktiskt...men sen kom jag på hur dumt tänkt det var...

Det finns flera små liv därute som behöver en speciell vän...

Lycka till med din älskade hund...kenneth
 
Sv: Min älskade hund dör

Förstår hur du känner Kenneth! Vi var tvugna att avliva våran Flat för ett par veckor sen. Det var hemskt. Hon hade haft haft massa tumörer (vilket är vanligt för Flatar) och genomgått några operationer dem sista åren. Men ändå var hon lika pigg. För det är ju Flatar kända för; dem busar tills dem dör. Hon var ungefär bara dålig den sista dagen, och när Hilda är dålig är det nåt fel tänkte vi. :smirk: :( Hon var mitt allt men jag ville ju inte att hon skulle få plågas och må dåligt den sista tiden. Beslutet var svårt men vi åkte in till djursjukhuset, hon somnade i min famn med sitt huvud efter att antal misslykade försök av veterinären att få in kanylen för honhade för sköra blodådror. Men det sista hon gjorde var att vifta på svansen. Hon blev elva. :cry:

Såg filmen Heulwen tipsade om. Den var verkligen fin. Har läst texten en gång men filmen var nåt helt annat.

Saknar min vän otroligt mycket :cry: men nu lyser lilla Meya upp vardagen istället. :love:
 
Sv: Min älskade hund dör

Jobbigt, men hon blev tolv år iaf. vilket inte är så dåligt!
 
Sv: Min älskade hund dör

Usch vad hemskt! Det var samma med en hund vi hade som fått cancer. Hon hade ett par dagar när hon sprang omkring som en dåre och lekte med sin dotter och sedan bara tog det slut och hon ville inte resa sig : ((. Inte för inte man kallar det "sista rycket"..
 
Sv: Min älskade hund dör

Sorgligt, men tänk så här: Ni har fått många fina år tillsammans och ibland kan det vara "bra" att det går fort att ta beslutet. Jag har erfarenhet både av att ordna det snabbt för att förkorta lidande och att (tyvärr) ha möjligheten att skjutsa det framför mig och bestämma månader iförväg - vilket egentligen var mycket jobbigare för mig som ägare. Varje gång jag såg på min kompis tänkte jag "snart är det dags", vilket gjorde att min hund säkert märkte att jag inte var som vanligt.
 
Sv: Min älskade hund dör

Det är såå trist att hundar inte kan leva mycket längre. För ett år sedan fick jag ta bort min tik vid 12 års ålder, hon kunde inte heller gå en morgon och vet. sa att hon fått en hjärnblödning under natten.

*tröstkram*
 
Sv: Min älskade hund dör

Jag tog bort min älskade "Lillkille" i förra veckan ( 28 dec ) det är aldrig kul när det är dags, men tyvärr är det något vi måste lära oss att leva med, att våra vänner inte kan finnas med oss hela tiden :cry:

Stor Kram
 
Sv: Min älskade hund dör

Vad trist.. :( Minns själv hur tungt det var när vi blev tvugna att ta bort våran golden retriever.

stort tröstkram till dig
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 385
Senast: Troll
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 790
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 720
Senast: Tualma
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 905
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp