Min älskade bebis är död!?? Va??? vadå död?

Mayalv

Trådstartare
Hejdå älskade Alva... Imorse då vi som vanligt skulle gå ut så kom inte Alva då vi ropade... Ropade igen och igen.. Ingen Alva.. Gick och kollade där hon sov, gick inte att väcka, helt borta.. Vi skrek, vi grät vi blev arga. Varför vaknade hon inte?? Varför ville hon inte reagera? Alva är död, mitt allt är borta. Chipstjuven, glammflickan och den eviga trösten finns inte längre.

Alva har haft lite strul med sköldkörteln innan men var nu friskförklarad. Hon har busat och lekt alla dagar senaste månaden och alla värden var bra. Även igår lekte hon med kompisen Aros. Ingen vet vad som hände, Alva var bara 6 år!! En gissning är väl hjärtat.

Jag gav allt jag kan under våra 6 år, men hon gav antagligen ännu mer. Den enda som jag litar på till 100% min bästa vän, familjemedlem. Den som alla älskar, hundrädda som icke hundrädda. Hon kunde umgås med alla min älskade flicka. Jag kan inte förstå? Älskade Alva vem ska fylla alla hål du lämnat?

14190617.jpg

15073337.jpg

9935869.jpg

14194255.jpg

Sv: Min älskade bebis är död!?? Va??? vadå död?

beklagar :cry: skickar tröst kramar och styrke kramar :(:crazy::(

Ush, sitter och gråter för din skull..
Ingen vill förlora sin älskade vän..

Varje dag måste jag kolla både en och två gånger på min tös när hon sover om hon lever.. Hon har allvarliga hjärtfel.. Och en dag, så kommer hon inte svara på mitt tilltal...

Skickar massor av tröstkramar

Jag förlorade också en hund på det viset, han blev bara två år... Tidigare på dagen hade vi varit ute och kört agillety han var pigg och glad och precis som vanligt, sen åkte vi hem och han la sig i fotöljen precis som han brukar. Jag och min sambo åkte in en sväng till stan och när vi kom hem kom bara en hund och hälsade, han låg kvar i fotöljen där han låg när vi åkte...... vet trodde det berode på ett anerys (eller hur det nu stavas) Han hade aldrig varit sjuk tidigare.

Så jag vet hur det känns :cry::cry: massor av tröstkramar och styrkekramar

Beklagar verkligen!
Dett är hemskt att hitta sin hund när den gått vidare, men det är ändå bättre än att själv besluta om avlivning... Många kramar från mig!

HEMSKT!! :cry: Stackars dig!

Tack alla ni som visar erat stöd! Det känns bra att så många bryr sig.

Första natten och första morgonen utan alva, det blev inte många timmars sömn. Panik, gråt, ilska, skratt åt saker hon gjort. Jag beter mig som om jag är sjuk i huvudet och inte kan skilja på känslor.

Men än en gång.. tack alla som visar sitt stöd

Förstår precis hur du känner. Har gått igenom detta flera gånger. De första dagarna efter är man ju helt bedövad. Efter en tid har man de fina, ljusa minnena kvar. Önskar dig en fin helg.

Usch, förstår precis hur du känner dig. Det sliter lite i hjärtat att se din vovve åxå, så lik min, hon är bara 2 och man hoppas ju hon ska leva gott i många år till men det kan ju gå så fort..

Trösta dig med att hon hade det jättebra fram tills hon gick bort, inte ett utdraget lidande utan hon fick ut & leka & leva glatt tills det tog slut.

Många tröstkramar till dig!

Jag skickar många många tröstekramar och
jag beklagar sorgen :(

Usch fy sjutton. Beklagar sorgen, hon var så fin! På bilden där hon sover påminner hon mycket om min lejonhane, jag fasar för den dagen någon av mina går bort :( Det har gått lite mer än 2 år sedan vår Shih tzu hane gick bort p.g.a. sjukdom och det har varit jobbigt vissa gånger men nu minns man bara alla underbara saker man gjorde tillsammans med honom och alla upptåg.

Jag förlorade min vän i somras.

Så jag kan också säga att jag vet hur du känner.

Det finns inga ord helt enkelt. Det är fruktansvärt.

Skickar tröstkramar till dig från hela mitt hjärta.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
10 976
Senast: Imna
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 066
Senast: Milosari
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 369
Senast: axel
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra... 2 3
Svar
54
· Visningar
11 250
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka