Min "Alpenquarter" och jag *bilder*

lakrits

Trådstartare
Ja, här kommer lite bilder från gårdagen på mig och min "Alpenquarter".

Hitills har vi gjort allt arbete själva men vi är på G att börja träna för tränare (har bara ridit för tränare 3 gånger sen jag började med western för 3 år sedan). Vi är också anmälda till en clinic för reiningtränare sista helgen i augusti.
Jag vet mina brister, sitsen och handen...suck.
När man rider så känns det som att man handen lagom långt fram osv. och samma med sitsen, det känns som om man sitter som man ska men när man tittar på bilder så är man inte rätt ute i alla fall.
Ska det kännas som att man står i sadeln? För det kommer bli min känsla om jag rätar upp höften, sitter dock på trianglen, känns det som. Jag kanske är felskapt :rofl:.
Jag vet också att han går bakom lod på vissa bilder men större delen av ridpassen går han inte där, ni vet..ögonblicksbilder.

PICT0785.jpg

PICT0775.jpg

PICT0809.jpg

PICT0796.jpg

PICT0781.jpg

Senast ändrad:
Sv: Min "Alpenquarter" och jag *bilder*

Vad fin har börjar bli! Bra gjort cowgirl :bow:

Nnu vill jag se er snart på tävlingar!

Hahahaha,,,,ja..jag vill också ut. Dels känns vi någotsånär klara för några WoT klasser i alla fall...men vi har låååååååångt kvar.

Det som brister i sitsen för dig är att du faller framåt med överlivet och hamnar med hakan mot brösbenet.

Om du får upp händerna ;) och blicken, samt drar tillbaka axlarna kommer du få en stor skillnad i sitsen och hamna på rätt punkter i sadeln :laugh:

Det som brister i sitsen för dig är att du faller framåt med överlivet och hamnar med hakan mot brösbenet.

Om du får upp händerna ;) och blicken, samt drar tillbaka axlarna kommer du få en stor skillnad i sitsen och hamna på rätt punkter i sadeln :laugh:

Thank you :bow::love:

Ni ser jättefina ut :bump:. Och du är inte ensam om att ha hakan där den inte ska vara - mitt största problem just nu :eek: Undra om man kan sätta en pinne mellan haka och bröstet? Testa du, så kan du tala om, om det funkade bra :angel::angel:

Det blir bara bättre och bättre!:)

men jag skulle vilja ha mer driv i bakkärran och mer tanke framåt istället för neråt...;)

Ni ser jättefina ut :bump:. Och du är inte ensam om att ha hakan där den inte ska vara - mitt största problem just nu :eek: Undra om man kan sätta en pinne mellan haka och bröstet? Testa du, så kan du tala om, om det funkade bra :angel::angel:

Hahaha,,,,jag lovar. Jag ska prova på måndag och delger resultatet här senare på kvällen ;):D

Det blir bara bättre och bättre!:)

men jag skulle vilja ha mer driv i bakkärran och mer tanke framåt istället för neråt...;)

Ja, drivet i bak kommer då och då men han har eller har haft så taskig rygg och (svankig och noll muskulatur) så därför har jag försökt få han gå så han jobbar med den så korrekt som möjligt.
Men jag håller med dig...jag skulle gärna vilja ha han lite mer framåt.

TYcker du har en underbart läcker liten häst! =)

Sätet ser väldigt fint ut, vi alla tippar ram då och då, men en gammal lärare sa att jag skulle tänka att mina nyckelben pekar uppåt och jag fick även träna med den hållningen när jag iinte satt på ryggen. Däremot ser dina ben, främst knän lite spända ut. Ser ut som om dom inte är avslappnade på någon utav bilderna... kan du släppa stigbyglarna och bara låta dom hänga ett tag? Om du sitter på 3-kanten utan att knipa om med lår och bara låter been hämga så blir det svårt att tippa ramåt eter som du hamnar ur balans då! :)

Sen våga låta honom söka sig längre neråt, släpp ut tyglarna och visa vägen framåt neråt. han verkligen söööööker och söker så köp ett par tunga (breda) split tyglar, tyngden på tygeln hjälper och med en längre tygel har du mer spelrum att ge honom.
Men börja inte samla frimärken, man kan känna så ibland, jag tycker du fin sits och du är inte alls felbyggd! =)

träna o träna och ut på D tävlingar!

TYcker du har en underbart läcker liten häst! =)

Sätet ser väldigt fint ut, vi alla tippar ram då och då, men en gammal lärare sa att jag skulle tänka att mina nyckelben pekar uppåt och jag fick även träna med den hållningen när jag iinte satt på ryggen. Däremot ser dina ben, främst knän lite spända ut. Ser ut som om dom inte är avslappnade på någon utav bilderna... kan du släppa stigbyglarna och bara låta dom hänga ett tag? Om du sitter på 3-kanten utan att knipa om med lår och bara låter been hämga så blir det svårt att tippa ramåt eter som du hamnar ur balans då! :)

Sen våga låta honom söka sig längre neråt, släpp ut tyglarna och visa vägen framåt neråt. han verkligen söööööker och söker så köp ett par tunga (breda) split tyglar, tyngden på tygeln hjälper och med en längre tygel har du mer spelrum att ge honom.
Men börja inte samla frimärken, man kan känna så ibland, jag tycker du fin sits och du är inte alls felbyggd! =)

träna o träna och ut på D tävlingar!

Tack, han är en goding!

Du har helt rätt i att mina ben inte är avslappnade. Jag har en tendens till att dra upp både häl och knä vid användning av skänkel, istället för att använda vaden. Jag tror jag gör det bara för att vara övertydlig i mina skänkelhjälper för att han ska lyssna. Jag rider utan stigbyglar en liten stund varje pass men när jag får i foten igen så blir det fel.
Jag har som sagt inte ridit för tränare så mycket och de gånger jag gjort det har vi inte tränat sits så jag vet ärligt talat inte hur jag ska använda mig av tex. "bumpning" osv.
Jag har ridit mycket dressyr innan jag började med western och där "ska" man ju rida med mycket ben...här är ju tvärtom..eller ja...det ska vara avslappnat till motsatts att hålla om i den engelska ridningen.
Där brister min kunskap för jag vet inte hur jag ska förvandla om det så han förstår hjälperna på ett "lätt" sätt.

Den här killen har jag bara haft sen september förra året och han kom med noll utbildning och vårat grundjobb har varit långt (skritt i 4 månader) så det är nu vi verkligen har kommit igång.
Min förra häst var väldigt lätt att rida och dessutom skola om, en väldigt känslig dam, så med henne fixade jag mycket själv men den här herren är lite okänsligare fast dock mycket bättre sen han kom.

Träning är på G (bara jag hittar rätt dag) och förhoppningsvis kommer jag få hjälp med mina problem...men innan man kommer dit är det rätt frustrerande, man blir så arg på sig själv.

Houdi Lakrits!!! Vad fin han är din lille pålle!! Har ju bara hört talas om honom,.,., Vet du var jag varit idag??? Hos hmmm i Stenstorp och kollat in Roger Barral när han ridit...!!! Faan va bra han är... synd att jag inte kan va med nästa helg på hans clinic.... endast 1500 för två dagar för en bland världens bäste reiningryttare!!!!! det tillfället kommer ju aldrig igen... men men MIN häst ska va med ...Lena och Malin ville låna honom!!! Kul va??? Ja ja vi ses väl på Nordic... ska du va med eller ska du dit o titta??? Jag kanske ska va med om jag kan lasta min F...bannnade häst!!! Längtar till vår sommarkurs... Ellerhur??? Ha det...

Houdi Lakrits!!! Vad fin han är din lille pålle!! Har ju bara hört talas om honom,.,., Vet du var jag varit idag??? Hos hmmm i Stenstorp och kollat in Roger Barral när han ridit...!!! Faan va bra han är... synd att jag inte kan va med nästa helg på hans clinic.... endast 1500 för två dagar för en bland världens bäste reiningryttare!!!!! det tillfället kommer ju aldrig igen... men men MIN häst ska va med ...Lena och Malin ville låna honom!!! Kul va??? Ja ja vi ses väl på Nordic... ska du va med eller ska du dit o titta??? Jag kanske ska va med om jag kan lasta min F...bannnade häst!!! Längtar till vår sommarkurs... Ellerhur??? Ha det...

Halloj bruden!
Du, jag läste att han skulle komma och det hade varit ett nöje och sett honom men som vanligt händer allt då jag jobbar.
Kul att pållen din ska vara/var med....det får du berätta om nästa gång vi ses.

Som det ser ut nu vet jag inte hur det blir med Nordic, är borta över helgen pga. 40 års kalas men inte längre bort än att man skulle kunna åka till Greva över dagen ändå.

Oj...om du bara visste vad jag längtar till kursen. Ska bli sååååå roligt. Ridningen är i full gång och det går riktigt bra trots att han är lite överviktig efter 3 veckors vila...men det är bara att rida på så är han snart i form igen.

Jag hör av mig angående träning, antar att ni kommer ha några till innan det är dags. Jag är grymt sugen.....:bump:

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 613
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
13 099
Senast: MML
·
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 512
Senast: MimmiNO
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 940
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30