MIM Variocage - i butik eller beställning?

MiniLi

Trådstartare
Vi har köpt en ny bil och ska därför också köpa ny bil. Är inställd på MIMs dubbelbur XXL.
Har tänkt att köpa på Djurmagazinet, i Linköping eller Norrköping. Har försökt ringa för att få svar på min fråga men hittills verkar de inte ha tid att svara i telefon.

Någon som vet om burarna brukar finnas hemma i butik eller om man får beställa?
Vill inte gärna åka in till stan i onödan..

Sv: MIM Variocage - i butik eller beställning?

Jag är nästan säker på att de i Linköping inte längre säljer Mim burar.. men det var länge sedan jag var in där så jag ska inte svära på det

Gör de inte?
Hoppas de fortfarande säljer i norrköping i så fall!
Någon som vet annan återförsäljare i linköping annars?

För ca ett och ett halvt år köpte jag deras visningsexemplar när de sålde ut, sedan dess vad jag minns så har jag bara sett några andra silvriga burar av annat märke uppställda i butiken. Kanske att jag sett de där ställbara grindarna där dock. Men det kan ju vara så att de är återförsäljare ändå men inte har några uppackade. I värsta fall får du åka runt till de djuraffärer som finns i Lkpg, du har ju den ovanpå sagoland och så Stallbutiken har tyvärr inte heller koll på vilket märke de säljer burar av:angel:

Stallbutiken säljer nåt annat märke, de ser typ lika dana ut men har ett annat namn..
Men den brevid hööks tänkte jag inte på, är aldrig inne där.. Måste kollas upp!
Såg att hund och katt paradiset stod på återförsäljarlistan men dit vill jag helst inte gå..

Om jag inte minns helt fel så säljer dom såna burar på Grizzly i Norrköping. Det har dom gjiort tidigare iaf :)

Jag beställde min genom närmaste återförsäljare, AC bildelar i Åkersberga, tog bara någon dag så fanns den där, de mätte upp ordentligt o ringde MIM för att vara säkra på att buren skulle passa.
Blev erbjuden deras kort o fick därigenom 10% rabatt o sedan betalade jag utan ränta uppdelat på 4 månader.
Hade tänkt betala kontant, men en sån deal tackar man inte nej till.

De hjälpte till att börja monteringen o bad om ursäkt att de inte informerat om att buren kom i byggsats.

Jag har inga problem med att skruva ihop IKEA grejer, o klarar Jysk oxå, men där gick jag bet, tur att nattmatte är ett geni på pussel.

Djurmagazinet (Fyra tassar) i Linköping står ju i alla fall listade som återförsäljare till MIMs burar och jag TROR att jag även sett burarna på plats i butiken, med reservation för att jag inte titta riktigt så noga att jag kan vara 100 % säker på att det var just MIM-burar.

Jag kan kolla nästa gång vi ska in där men jag vet tyvärr inte riktigt när det blir, kan dröja nån vecka. Borde vara enklare att ringa fast det är ju förstås knöligt om de inte svarar... :(

Ja jag har sett den listan, men ibland stämmer ju inte sånt riktigt..

Jag ska försöka hinna förbi idag efter skolan, för det där med telefon verkar inte riktigt fungera ;)

Åkte förbi djurmagazinet idag och hade tur, vanligtvis tar de hem på beställning men just den modellen jag ville ha fanns inne.

Nu är frågan - är den trång/svår att få in i bilen sen?
Bör man montera på plats i bagaget eller kan man lätt lyfta in den när den är monterad?
Det är alltså XXL som ska in i en V70.
Någon som vet?

Åkte förbi djurmagazinet idag och hade tur, vanligtvis tar de hem på beställning men just den modellen jag ville ha fanns inne.

Nu är frågan - är den trång/svår att få in i bilen sen?
Bör man montera på plats i bagaget eller kan man lätt lyfta in den när den är monterad?
Det är alltså XXL som ska in i en V70.
Någon som vet?

Jag har 2 enkelburar XL (tror jag). De väger i alla fall över 20 kg/st. Skulle aldrig utan hjälp orka lyfta en dubbebur. Monteras utanför bilen. Det är en del att få ihop, men monteringsanvisningen är lätt att följa.

Jag har en stark sambo så tyngden är nog inget problem. Tänkte mest om det är trångt att få in den..

Jag brukar inte ha problem med Ikeas eller Jysks monteringsanvisningar, men med denna gick jag bet, tur att nattmatte är en fena på knepigheter.

Vi satte ihop den utanför, lyfte in den o korrigerade djupet innan den spändes fast, skulle inte försöka lyfta ut den själv.
Jag har en dubbelbur, small.

Jag brukar inte ha problem med Ikeas eller Jysks monteringsanvisningar, men med denna gick jag bet, tur att nattmatte är en fena på knepigheter.

Vi satte ihop den utanför, lyfte in den o korrigerade djupet innan den spändes fast, skulle inte försöka lyfta ut den själv.
Jag har en dubbelbur, small.

Skojar du eller, jag är expert på ikea men den här jävla buren gör mig tokig! Vi har fått ihop den och så men den känns sned så vet inte om jag gjort fel någonstans.. :mad:

Skojar du eller, jag är expert på ikea men den här jävla buren gör mig tokig! Vi har fått ihop den och så men den känns sned så vet inte om jag gjort fel någonstans.. :mad:

Skönt att du fick tag i just den du skulle ha. Här nere i skåne är dom ganska enkla att få tag i. Här kunde jag som köpt två mim burar med några års mellanrum välja att få den monterad för 200:- extra, klockrent för en latmask som jag när det kommer till att bygga ihop saker :)!

Där jag köpte kostade det 500 kr att få den monterad. Just då tyckte jag det var dyrt.. :cool:

Det var ju inte min förtjänst, det var nattmatte som fixade det, jag var bara hantlangare av delarna.

Nu är ju din bur mindre än min men..
Hur ser taket på din bur ut? Är det plant eller hänger det lite i skarven mellan delarna på mitten?
Är dina grindar tröga att stänga?
Min ena grind sitter liksom för nära kanten, den yttersta pinnen går emot när man öppnar och stänger - något du känner igen?

Liknande trådar

Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 525
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 840
Hundhälsa Min rottis är nu 14 månader, hon har ätit ProPlan puppy robust fram till förra månaden då jag började ge ProPlan adult robust. Jag har...
Svar
8
· Visningar
4 051
Senast: ch791022
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 491
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka