Mim hundbur

RunaD

Trådstartare
Nu har vi haft vår MIM i ett år, och vi älskar den!! Men nu ska familjen utökas med en till hund, så buren måste således bytas mot en dubbel.

Men de är ju så JÄKLA dyra att köpa! Så jag har kollat lite på begagnatmarknaden, och visst finns det, men många som ligger ute är av den "gamla" modellen. Gör det någon skillnad? Vi har ju nya på vår enkelbur.. Men den gamla bör väl vara lika säker/bra? Någon som har erfarenhet?

Jag har haft både nya och gamla och båda är lika bra och säkra. Men jag gillar dörrarna bättre på nya. Men för hunden spelar det ingen roll. Det är bara utformningen på dörr och lås som är skillnad. Säkerhetsmässif är det ingen skillnad.

Min gamla hade ingen gasdämpare i dörren men det har min nya och det fullkomligt älskar jag! Samt att dörrarna bara är att putta igen och de låser själv. Gamla är ju lite bökigare med deb där "haspen". Sen om man tycker det är värt några tusen för att få smidigare dörrar är ju upp till var och en :) det är för dig det blir skillnad, inte för hunden :)

Jag har fått göra samma byte, från enkel till dubbel och lyckades hitta en begagnad till bra pris. Dock den äldre modellen. Visst, den var sliten, en hel del gummidetaljer är borta och det finns gnagmärken på dörrarna men det är ju inget som sänker funktionen. Enda nackdelen är att utrymningsluckan baktill på buren inte finns på den gamla modellen.

@TantAgda min gamla hade utrymningslucka. Så det kanske beror på hur gammal den är? Min gamla köptes året innan nya kom. Det finnsju en änny äldre med som är lite annorlundare.

@Nominous Jag tror att det är den ännu äldre varianten jag har för minn singelbur -den som var den nya -hade den lite bökigare stängningen på dörr. Inte gasdämpare.

Finns ju flera årsmodeller sas. Jag har en från typ 2010-2011 och den har utrymmningslucka.

De nya har ju bättre finesser men jag tycker iaf min funkar utmärkt.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
629
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 317
Senast: Migo
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 476
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 601
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025