G
Giantchill
Sv: Milton Zet
Jag kanske också skulle välja Always före Milton, om jag skulle tvingas välja mellan just dessa. Däremot känns skillnaden väldigt marginell mellan dessa för mig, än så länge.
Orlando Vici tycker jag också är ett bra val. Det är dock i en helt annan prisklass. Dessutom förenad med förmodligt ökade kostnader för att seminera med fryst sperma. Inget "budgetalternativ", även om jag tycker han är väldigt prisvärd.
Adams Hall... saknade unghästmeriter
2 år: 5 0-1-3, 266.975 kr
3 år: 8 1-2-2, 102.102 kr
4 år: 12: 2-2-1, 295.000 kr
Nej, avel ÄR inte lätt. Därför förordar jag heller beprövade hingstar före omeriterade och oprövade. Man behöver väl inte göra det ännu svårare?
Rite On Line, Super Photo Kosmos, Revenue, Tap In, Turbo Sund...
Lite dyrare, men väldigt prisvärd: From Above och Juliano Star.
Det finns massor av alternativ som har visat vad de lämnar, vilket borde vara mindre riskabelt än att ta en hingst som är oprövad och inte har de bästa förutsättningarna på förhand. De kan misslyckas ändå.
Det är dock inte lika spännande...
Ja, tiden får såklart utvisa, men jag utgår bara från hur det ser ut idag. Personligen väljer jag helst hingstar som har bevisad förärvning. Däremot tycker jag som sagt att Laddie känns prisvärd i jämförelse med alla andra som ännu inte har avkommor i startbar ålder.Tiden får väl utvisa. Vi har kool du caux, offshore dream, orlando vici, opus viervil, clerk magistrate, thunder road på våra unghästar.. sen en efter up front larry o det känns väl inte så hett direkt just nu .. så är ju chansningar. Men vi har dräktigt med Allways också, och har som sagt sett flera avkommor som varit mycket fina. Så blir nån mer som betäcks där också. Så i min värld så tar jag Allways före milton zet alla dagar i veckan om de är för samma pris. Men rek ju som sagt orlando vici, då jag tror han kommer slå igenom med dunder o brak. Där är det Sååååååå stor skillnad för mig. Visst kan man titta på pappor o stam på det viset..men alla vet ju att det inte är så enkelt. Bara att kolla på tex Adams hall. Där skulle jag hellre ta Milton...
Jag kanske också skulle välja Always före Milton, om jag skulle tvingas välja mellan just dessa. Däremot känns skillnaden väldigt marginell mellan dessa för mig, än så länge.
Orlando Vici tycker jag också är ett bra val. Det är dock i en helt annan prisklass. Dessutom förenad med förmodligt ökade kostnader för att seminera med fryst sperma. Inget "budgetalternativ", även om jag tycker han är väldigt prisvärd.
Adams Hall... saknade unghästmeriter
2 år: 5 0-1-3, 266.975 kr
3 år: 8 1-2-2, 102.102 kr
4 år: 12: 2-2-1, 295.000 kr
Nej, avel ÄR inte lätt. Därför förordar jag heller beprövade hingstar före omeriterade och oprövade. Man behöver väl inte göra det ännu svårare?
Rite On Line, Super Photo Kosmos, Revenue, Tap In, Turbo Sund...
Lite dyrare, men väldigt prisvärd: From Above och Juliano Star.
Det finns massor av alternativ som har visat vad de lämnar, vilket borde vara mindre riskabelt än att ta en hingst som är oprövad och inte har de bästa förutsättningarna på förhand. De kan misslyckas ändå.
Det är dock inte lika spännande...