Milton Zet

Nebraska

Trådstartare
Vad tror vi om honom då?
Inte mycket till egna meriter kanske.
Men det har ju rasslat in ett gäng toppstammade franska hingstar nu utan meriter,men de anses ändå som lovande avelshingstar.

Sv: Milton Zet

Anses verkligen de omeriterade franska som lovande avelshingstar? Säkert av någon, men inte av mig.

Jag försöker vara vis,men hittar inget klokt jag har råd med!
Laddie för 8.000 kr då? Både stam och prestationer, samt att han verkar lämna trevliga avkommor. I alla fall vad jag har hört. Tror det blir svårt att hitta en hingst med bättre förutsättningar för dessa pengar.
Tillägg: Framförallt unghästprestationer. Att han tävlade vidare i Europa som äldre, utan att komma upp i samma klass har ingen "genetisk" betydelse. Däremot sabbar det marknadsvärdet. Han hade väl överträningsbekymmer i Europa och det är väl inte ärftligt?

Senast ändrad av en moderator:

Laddie för 8.000 kr då? Både stam och prestationer, samt att han verkar lämna trevliga avkommor. I alla fall vad jag har hört. Tror det blir svårt att hitta en hingst med bättre förutsättningar för dessa pengar.
Tillägg: Framförallt unghästprestationer. Att han tävlade vidare i Europa som äldre, utan att komma upp i samma klass har ingen "genetisk" betydelse. Däremot sabbar det marknadsvärdet. Han hade väl överträningsbekymmer i Europa och det är väl inte ärftligt?

Vi har en 2-åring i stallet efter Laddie.
Tränar på jättebra och är bland de främsta just nu. Trevlig häst, och jätte jätte söööt... :d

Mr Pine Chip har jag hört mycket bra om eller som sagt Scarlet Knight....vet inte vad dom kostar alls....

Gå in på Alyose (Aloyse ?) och fråga Sven..(på forum)..han vet väl vad han pratar om .

betäck inte en så fin märr med sånt skräp. . håller med sven där. Ta Orlando vici ! Måste du ha nåt billigare så kan jag säkert ordna nåt bra pris med roligare än Milton iallafall. Allways alluring tex. Avkommorna där ser väldigt fina ut. :-)

betäck inte en så fin märr med sånt skräp. . håller med sven där. Ta Orlando vici ! Måste du ha nåt billigare så kan jag säkert ordna nåt bra pris med roligare än Milton iallafall. Allways alluring tex. Avkommorna där ser väldigt fina ut. :-)
Det är väl inte sååå stor skillnad på Always Alluring och Milton Zet? ;)

AA: 1.11,6a - 731.286 NOK - 47: 12-4-5
ML: 1.11,8a - 773.851 SEK - 47: 2-7-5

Conway Hall - Pine Chip, känns jämnt.
Båda med bra möderne.

Även om det såklart är mer värt om en hingst har lämnat, så är fina avkommor inget värt för mig...innan de har presterat.

Jämför dessa med ex. Laddie...som tjänade $982,607 som 2-3 åring.
Eller med Rite On Line som har visat att han kan lämna bra.

Tiden får väl utvisa. Vi har kool du caux, offshore dream, orlando vici, opus viervil, clerk magistrate, thunder road på våra unghästar.. sen en efter up front larry o det känns väl inte så hett direkt just nu .. så är ju chansningar. Men vi har dräktigt med Allways också, och har som sagt sett flera avkommor som varit mycket fina. Så blir nån mer som betäcks där också. Så i min värld så tar jag Allways före milton zet alla dagar i veckan om de är för samma pris. Men rek ju som sagt orlando vici, då jag tror han kommer slå igenom med dunder o brak. Där är det Sååååååå stor skillnad för mig. Visst kan man titta på pappor o stam på det viset..men alla vet ju att det inte är så enkelt. Bara att kolla på tex Adams hall. Där skulle jag hellre ta Milton...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 168
Senast: Squie
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 182
Senast: Praefatio
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 757
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar