Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sant, är så jävla kass både på att köpa och sälja begagnat! Det spelar mig ingen roll alls eg. Borde ju kolla om man kan skicka in dem för reparation förresten.
Säg till om du hittar!Edit. Vill hitta ett företag som man kan skicka skiten på reparation hos! Alt få ett nytt par och de gör något vettigt med det gamla, inte bara ger mig ett nytt par för att göra mig nöjd. Får nog maila runt lite.
Lite tråkigt att det är så lite man kan göra, enligt hur jag tolkar det då. Bara att ta en liten bit i taget.
Beror väl på lite. Absolut största är ju när människor går samman och pushar på stora förändringar. Då kan det gå väldigt snabbt helt plötsligt, från "småsaker" som att byta från tandkrämstub till tandkrämstabletter, till stora saker som att tvinga statsmakten att ta bort subventioner. Gäller bara att tillräckligt många pushar tillräckligt hårtLite tråkigt att det är så lite man kan göra, enligt hur jag tolkar det då. Bara att ta en liten bit i taget.
Sant, utan ett positivt gemensamt tänkande lär vi stå stilla (eller för den delen backa) i utvecklingen.Beror väl på lite. Absolut största är ju när människor går samman och pushar på stora förändringar. Då kan det gå väldigt snabbt helt plötsligt, från "småsaker" som att byta från tandkrämstub till tandkrämstabletter, till stora saker som att tvinga statsmakten att ta bort subventioner. Gäller bara att tillräckligt många pushar tillräckligt hårt
Sant, är så jävla kass både på att köpa och sälja begagnat! Det spelar mig ingen roll alls eg. Borde ju kolla om man kan skicka in dem för reparation förresten.
Jag förstår inte varför jag ska behöva sänka min livskvalitet samtidigt som man använder kol- och gaskraft i Australien och Östeuropa och skräpar ner nå så kapitalt i kina och Indien. Varför är det i väst man ska känna klimatångest och lära barnen att känna samma?
Jag förstår inte varför jag ska behöva sänka min livskvalitet samtidigt som man använder kol- och gaskraft i Australien och Östeuropa och skräpar ner nå så kapitalt i kina och Indien. Varför är det i väst man ska känna klimatångest och lära barnen att känna samma?
Ja, jag tror definitivt att till exempel dessa invånare på Salomonöarna har ganska mycket klimatångest.Jag tänker att de länder som drabbas av utbredd öken, jorderosioner, extrema temperaturer och extrema väder och ingen/dålig vattentillgång känner nog av klimatförändringarna på ett betydligt mer skrämmande sätt än vad vi gjort här i väst än så länge. Att det bara skulle vara vi i väst som känner klimatångest, blir nog ett missvisande påstående.
Ja, jag tror definitivt att till exempel dessa invånare på Salomonöarna har ganska mycket klimatångest.
Jag tänker att de länder som drabbas av utbredd öken, jorderosioner, extrema temperaturer och extrema väder och ingen/dålig vattentillgång känner nog av klimatförändringarna på ett betydligt mer skrämmande sätt än vad vi gjort här i väst än så länge. Att det bara skulle vara vi i väst som känner klimatångest, blir nog ett missvisande påstående.
Tyvärr. Och den artikeln är från 2014, så det har blivit ganska mycket värre sen dess också på många håll.Så tragiskt. Av det vi börjar se av både detta och "klimatflyktingar" så är det nog bara början.
Skillnaden är också att vi i västvärlden har ekonomisk möjlighet till förändring, både personligen och industriellt/nationellt. Ett exempel jag tyvärr sett är att småbönder hugger ner skog/växter för att elda för matlagning osv. Utan växtligheten så binder inte längre rötterna jorden, topsoil (vet inte vad det heter på svenska) blåser bort och marken förvandlas från semi-arid till en slags öken vilket i sin tur innebär att småbonden inte längre kan odla sin gröda. Naturligtvis kan hen sluta att hugga ner träd och annan växtlighet men vilket val har hen?
Men är det verkligen ett reellt problem i jämförelse med skogsbolagens kalhyggen? Eller pratar vi utomlands nu? Oavsett geografiska plats, i och för sig, så skulle jag fortfarande påstå att det är just industrin och de stora bolagen som är störst bekymmer.
Sorry, ja utomlands, i Östafrika för att vara mer precis. Det var otroligt tragiskt när småbönder tvingades in till storstäderna. Många lever redan på marginalerna och med El Nina så blev det värre. Regnperioderna har kommit på helt fel årstider de senaste åren eller uteblev.