Jag har en vanlig disktrasa jag har hängade vid vasken (en modell virkad av överblivet garn eller vad det heter
köpt i någon ekobutik, kokar upp den med lite diskmedel när den börjar bli ofräsch). Den torkar jag bänkar och bord med och således även spill vid matlagning. Sedan har jag en städtrasa över en stadsprayflaska som står i ett skåp som jag inte enbart har till spill golvet men ändå lite mer skitiga saker som om riset kokat över på spisen, att torka kakel och diskho vid städning med osv. Främst för att den är lättare att torka inte horisontella ytor och gnugga med.
Torka ur stekpannor från fett gör jag med hushållspapper och slänger. Jag torkar också grönsaker och frukt med hushållspapper men det kan man använda många gånger om när det torkat och sedan använda till stekpannan. Använder extremt sällan något som servetter pga så otroligt känslig för kladd så sköljer av fingrarna och torkar på handduken istället
händer många gånger under en matlagning tex. Har en handduk till händerna vid vasken och en handduk till ev disk jag behöver torka vid spisen.
Men annars tänker jag också antingen en korg att hänga upp eller om du kan ha dem med öglor och hänga på en krok? Och ett luftigt sätt att lägga dem till tvätt enkelt också. Mina pads i badrummet tex har jag en tvättpåse på väggen jag lägger dem i efter användning så ligger de luftigt och alla är samlade när det ska köras en tvätt.