Miljö/toleransträning

M

mizzcat

Min foderhäst är en liten räddhare, så därför tänkte jag utsätta honom för diverse otäcka saker så han ska vänja sig och jag slipper åka av när han tvärvänder eller hoppar åt sidan när jag rider.

Tips på vad man kan hitta på tack :bump: Nu håller vi på att lära oss gå förbi höladan där det är farligt :D
Går jättebra han är otroligt lättlärd!

Prassliga påsar och pressenningar är bra. Du kan försöka att få honom att gå över och även stå avslappnat på en pressenning. Lägg inte pressenningen på snö bara för då blir det ruskigt halt!

Sv: Miljö/toleransträning

Gammal tråd :D Men i alla fall, jag måste få fråga om det var Roy som var såhär? Lät inte likt honom, men minns att du haft honom :)

Sv: Miljö/toleransträning

Jajamen det var Roy. Han är mycket bättre nu med tjejen som äger honom.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 308
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 417
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 992
Senast: Åsa A
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat