mildare sätt att ta i tråden?

jassica

Trådstartare
jaha, nu är det dags för en annan att slå på strömmen när pållen får vårkänslor och tycker att gräset är grönare på andra sidan.

Givetvis är det jag som åker på att ta i tråden, och kolla så strömmen åker runt.

finns det nåt sätt att mildra stöten jag får? Vet att det finns apparater så du bara lägger en sak på tråden,men en sån äger jag inte. Det här med grässtrå vet jag om.

Kanske bör undvika jordpurschen med stälhätta i?

Sv: mildare sätt att ta i tråden?

ta ett grässtrå och lägg emot, ev att du lägger som en öggla runt tråden. Då kittlas de bara lite i fingret :rofl:

Dummo, tänk om jag läst hela meningen ut...Aja de ända jag kan rek..

Eller jag har hört att om du sätter ett spett brevid så tar du en kniv (med plastskaft) och lägger eggen mot tråd+spätt så kan man se om de gnistrar, har aldrig vågat dock...

Det kanske blir grästrået ändå. Sist jag tog i träden med detta agregat, så fick jag mig en kyss så benet flög upp, antar att det är kräm i agregatet.

Mja, det där med spett och kniv lät för farligt för mig med min otur.

Tack för tipset!

Köp en spänningsmätare för elstängsel! Enda sättet om man ska få reda på hur mycket kräm som finns där och inte bara att det finns.

LIA

ja jo en sån har jag ju haft i tanke på att köpa, men jag måste veta idag så strömen går runt, så idag blir det en annan som åker på stöten.

tack ändå!

Hade du inte varit så långt bort hade du kunnat få låna vår "mucka-moj-mäta-hur-många-stötar-man-kan-ta-innan-hjärtat-säger-upp-sig-grej"

Eller för den delen min man - han brukar mäta med ryggen, benen eller nåt annat mer ogenomtänkt ställe som han råkar lägga emot...:D

/ Raggsocka - som insett att stallet är utrustat med defilibrator:rofl:

Låt hästen testa, det gör jag:devil:
När han rymt sisådär 3 gånger om dagen får han en välplacerad stöt i mulen:devil:

Dock har jag lyckats att få två stötar också på två dagar. Jag glömde att elen var på så jag klev över tråden som jag brukar och fick en stöt mellan benen. Sen tog jag i tråden när jag skulle stöta Tappi i mulen.

/_moa_ en elak jävel som tröttnat på ponnyn utanför hagen.
Just nu tror jag att jag fått Tappi som straff för alla mina synder.

ta på dig gympaskor med gummisula då leder gummit bort lite och det blir inte så häftig smäll:) se även till att marken du står på är torr och va INTE blöt om händerna...

vi var lite tveksamma om elen var på i vårt staket förut, och då va det bara jag som vågade ta i tråden. SATAN vad rädd jag blev när stöten kom. Det gjorde inte ont, men jag blev rädd XD

Ja, gör bara inte som min mamma! Hon är rätt okänslig för el och tycker inte det är obehagligt att hålla tex grässtrån emot. Utom den gången hon hade köpt nya skosulor från Scantrend med MAGNETER i! Det var meningen att magneterna skulle få henne i balans men oj vad de jordade:eek:!!!
Grejen var att hon några månader tidigare fått problem med hjärtklappning men nu blev dett bättre efter denna lilla elchockterapi!:D

ha gummistövlar på dig! om du har stövlar så får du ineg el i dig!:D
:)<--------- yey en ny snyggare smily!:banana::angel:

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 482
Senast: Barbabelle
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 130
Senast: mars
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 989
Senast: Habina
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 262
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar