Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har gjort MH med min då 12 mån (precis) Rottis & hon gick ett skolboksex av MH
så nära idealet man kan komma, de finns de som tagit bilder på varje moment genom Mh´t
som man kan se på nätet på deras hemsidor.Så ett Tips leta runt lite på hund hemsidor !
Jo då jag kan leta upp det så ni kan ta del av det dom som vill , såg det på nätet att det fanns sen är det om jag nu inte är ute & snurrar helt så man kan oxså för varje ras oxså jämföra sin hund inom just den rasen hur hunden ligger till jämte andra inom rasen....hmm vart det där snurrigt tro fattar ni vad jag menar ??!
Fast på schäferklubbsidan finns det ett generellt ideal för hur en schäfers mh ska se ut...så visst finns det! Även på andra rassidor finns ett generellt mh som är "idealiskt" för specifik ras.
Generellt sett om man kollar på antalet hundar av låt säga rottweiler och schäfer så är majoriteten inte skyddshundar eller ligger åt det hållet. Generellt finns det alltså en standard för hur rasen ska vara minimum för att man ska ha en mall att gå efter. Har man en hund som gått exemplariskt efter mallen kan man åtminstone vara nöjd. Vill man ha mer av vissa bitar väljer man såklart en hund som man tror är mer åt det hållet.det ett generellt ideal