movi

Trådstartare
Vad är "lämplig" ålder för Mentalbeskrivningen? 1 år eller närmare 2 år?
Förstår att det har betydelse med mognad, hundens stabilitet mm, men vad brukar varar det optimala? Tidigt eller så sent som möjligt?

Det är 700 år sen jag gjorde ett MH :D, men på den tiden, ja stenåldern hette det BoK-prov, Bevakning och Karaktär har jag för mig att det betydde..

Sv: Mh

Mim tik gjorde jag med när hon var 1½. Hon var mogen och trygg då, och hade inga tonårsideer för sig i form av hormonkurvor och spökålder. Hanhunden är en omogen fjant fortfarande, nu 20 mån gammal... Honom kommer jag antagligen vänta med tills i sommar.

Jag skulle alltså vilja säga att det är högst individuellt:)

Lite beroende på individ men generellt sätt så tidigt som möjligt om du vill ha ett så rättvist resultat som möjligt. Man vill ju testa den råa hunden som inte lärt sig så mycket än.

Lite olika beroende från hund till hund med mina fick gå Mh beskrivningen när dom va ca 16 månader. Jag brukar säga att mellan 12-18 månader skall dom har gjort det.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 024
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 523
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 198
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 757
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka