P
prallan
Ännu en gång förlitar jag mig på Bukeoraklet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur mycket behöver du kunna dra?Ännu en gång förlitar jag mig på Bukeoraklet
Jag har B96-kort och kör max 1 häst. Har ett ponnysläp som ska säljas och köper nytt släp efter jag har köpt bilHur mycket behöver du kunna dra?
Jag har en passat nu, och är väldigt nöjd men behöver inte så stor och den har inte 4WDJag behöver byta bil och funderar på en Golf Alltrack. Rätt så liten och snål men med fyrhjulsdrift och tror de får dra uppåt 2000 kg.
Vill egentligen fortsätta med Volvo men VW är lite billigare..
Låter som den tillhör en övre prisklass?Frågan i sig är ju ganska komplex, prisklass, diesel eller bensin, hur mycket körs bilen per år, hur mycket väger hästen, hur är vägarna kring stallet osv osv.
Personligen ska jag precis byta bil och jag lutar åt en -17 BMW 520 xd.
Vi har haft en för 3 år sedan och den drog 0,5 l blandad körning och var väldigt stabil att köra både till vardags och med släp. Skatt 1831 kr och drar 2000 kg.
Passat finns ju också med fyrhjulsdrift, men Golfen känns ju bättre i storlekJag har en passat nu, och är väldigt nöjd men behöver inte så stor och den har inte 4WD
De ligger på blocket från 175’.Låter som den tillhör en övre prisklass?
Har en Passat Alltrack 4Motion och kommer hålla kvar vid den modellen vid bilbyte om ingen jätteförändring sker från tillverkaren. Helt suverän tycker jag och billigare att äga än Volvo och andra i den övre prisklassen.Jag har en passat nu, och är väldigt nöjd men behöver inte så stor och den har inte 4WD
Vilken golfvariant har du?Min Golf får dra 1520 på B och 2270 på utökat. Har dragit en häst med den och då är den helt ok att dra med. Årsskatt 1520 och då är det en diesel.
Sportswagon 4 hjulsdriven årsmodell 2013Vilken golfvariant har du?
Står det i bilens reggpapper att den får draMin Golf får dra 1520 på B och 2270 på utökat. Har dragit en häst med den och då är den helt ok att dra med. Årsskatt 1520 och då är det en diesel.
Du skrev att den var ”helt ok” med en häst. Blir det för klent eller på vilket sätt känns den bara ”ok”?Sportswagon 4 hjulsdriven årsmodell 2013
JaStår det i bilens reggpapper att den får dra
För att vara en så liten bil drar den bra. Tycker den drar bättre än min gamla Subaru men är ju förstås inte lika bra som en större och starkare bil.Du skrev att den var ”helt ok” med en häst. Blir det för klent eller på vilket sätt känns den bara ”ok”?
Den drar också bättre än min Honda CRV som fick dra liknande.Du skrev att den var ”helt ok” med en häst. Blir det för klent eller på vilket sätt känns den bara ”ok”?