Mesenger-notiser gone mad

Emtherlia

Trådstartare
Tidigare har jag alltid haft att på telefonen (iPhone 5S) så syns det när jag fått ett messenger-meddelande, inte VAD som står i meddelandet (alltså när skärmen är låst), bara att person AB har skrivit något till dig eller din grupp. Nu helt plötsligt så står meddelandet på telefonens låsta skärm.:confused: Så vill jag ju inte ha det.

Hur ändrar jag så det blir rätt? Har varit och snurrat under inställningar och notiser men hittar liksom inte nåt vettigt. Bara om jag ska få notiser eller inte.:down:

Jag vill alltså få en notis om att jag har fått ett meddelande men jag vill inte att själva meddelandet syns på min låsta skärm!

Tacksam för hjälp:D

Tidigare har jag alltid haft att på telefonen (iPhone 5S) så syns det när jag fått ett messenger-meddelande, inte VAD som står i meddelandet (alltså när skärmen är låst), bara att person AB har skrivit något till dig eller din grupp. Nu helt plötsligt så står meddelandet på telefonens låsta skärm.:confused: Så vill jag ju inte ha det.

Hur ändrar jag så det blir rätt? Har varit och snurrat under inställningar och notiser men hittar liksom inte nåt vettigt. Bara om jag ska få notiser eller inte.:down:

Jag vill alltså få en notis om att jag har fått ett meddelande men jag vill inte att själva meddelandet syns på min låsta skärm!

Tacksam för hjälp:D
https://www.enkelteknik.se/stang-av-direkt-visning-av-sms-meddelanden-pa-iphone Kan det hjälpa?

Om du går in på inställningar (alltså på telefonen),

sedan klickar du på messenger appen(forfarande kvar i inställningar),

sedan notiser, sedan bör det stå ”alternativ - förhandsvisning” så väljer du där.
Har för mig att det är där man väljer bort det.

Om du går in på inställningar (alltså på telefonen),

sedan klickar du på messenger appen(forfarande kvar i inställningar),

sedan notiser, sedan bör det stå ”alternativ - förhandsvisning” så väljer du där.
Har för mig att det är där man väljer bort det.

Detta kan det nog vara! Var inställd på "alltid" och ändrade till "aldrig", hoppas det blivit rätt nu. Konstigt bara att det ändrats utan att jag gjort något.:confused:

Detta kan det nog vara! Var inställd på "alltid" och ändrade till "aldrig", hoppas det blivit rätt nu. Konstigt bara att det ändrats utan att jag gjort något.:confused:
Tack för den här tråden. Det hjälpte mig att hitta i min nya Android som gjorde samma. Nu hittade jag något under aviseringar som jag ändrat. Jag hoppas att man numera inte kan läsa innehållet på aviseringen. Har inte hunnit testa det än.

Bifogade filer

• 9751F6C0-88E5-4933-96D3-59791612EFAF.webp
    9751F6C0-88E5-4933-96D3-59791612EFAF.webp
    83,1 KB · Visningar: 32

Liknande trådar

IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen... 2
Svar
22
· Visningar
1 643
Senast: Rie
·
Fritid Finns det något sätt att ställa in så man kan se på skärmen att man fått ett meddelande på messenger utan att meddelandet visas? Så... 2
Svar
29
· Visningar
1 880
Senast: Fibusen
·
Övr. Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om... 2 3
Svar
41
· Visningar
7 262
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
Tjatter I tidernas begynnelse skapade den store Frith världen. Han skapade stjärnorna, och världen levde bland stjärnorna. Frith skapade alla... 106 107 108
Svar
2 157
· Visningar
72 817
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar