Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Splittan skrev:Ja, du. Jag vet faktiskt inte var man kan få tag på en sådan sak, men jag vet att det finns!
Lillsillen skrev:""Har du någon möjlighet att låna ett släp där hon kan åka baklänges, eller på annat sätt fixa så hon kan åka baklänges? Dvs lastas ut framåt, men på 'vanliga' rampen? ""
Med all sannolikhet kommer hon då att "hoppa ut" genom lilla luckan innan man hunnit öppna den stora.....läs ang. boxklättring ovan.....så jag ser detta inte som något alternativ.
""Och vad händer om du lastar, stänger, väntar, öppnar och lastar ut?""
Det har vi provat ett antal gånger, och då är det absolut ingen fara.
Då kan hon gå ut lugnt o fint
Lillsillen skrev:Vet ärligt talat inte riktigt hur vi gjorde i början....tänker.... men kommer inte ihåg med säkerhet om jag åkt med den öppen...dock VET jag att jag alltid BRUKAR ha den öppen sommartid, åtminstone när jag åkt med den andra. Så antagligen har jag åkt med den öppen även med denna dam...kan inte tänka mig att jag kört stängt sommartid när jag INTE hade några problem med damen i fråga...
MEN, eftersom jag inte kan binda hästen inne i släpet, och heller inte ta loss henne så länge inte BÅDA luckorna är stängda, så vet jag inte hur detta skulle gå tilll........
Lillsillen skrev:OK, känner ironin....
Men faktum är att den gången hon tog sig upp på bommen, så var det JAG som öppnade lilla luckan och stod då bakom släpet när hon började härja.
Jag lovar och svär att jag såg HELA rumpan på hästen i stort sett ända upp i tak, genom det lilla hålet...!!! Så ger hon sig f*n på det så tar hon sig garanterat ut denna väg, antingen baklänges eller då den lättare varianten, framlänges...
Och visst!!! Jag skulle verkligen behöva ett nytt släp, men inte på bekostnad av att hästen tar livet av sig....