mer specifika övningar *bilder*

Falkenrally

Trådstartare
för olika delar av kroppen

Chili_Miro


Chili_Miro


Chili_Miro


Chili_Miro


Chili_Miro


Chili_Miro


Chili_Miro



Helkropps bild

Chili_Miro
 
Senast ändrad:
Sv: mer specifika övningar *bilder*

Jag förstår inte frågan????:crazy:
 
Sv: mer specifika övningar *bilder*

vilka övningar som man gör för dom olika kroppsdelarna som bilderna visar:d
 
Sv: mer specifika övningar *bilder*

Alltså, om du vill bygga muskler ska du ju klättra med din häst. Sen mycket långa skritt turer i skogen. För rumpan kan du ju även ta som vana att rygga din häst några steg varje dag.
Stanna gärna i backen (inte allt för hög) en liten stund och gå sen upp igen.

Men detta är ju något som tar tid, sen får du ju börja lite och gradvis öka träningen. Klättring kan ju vara ganska jobbigt för dem om de ej är vana, så upp o ner några gånger bara.

Sen för att få din häst i bra form så den har lättare för att jobba "rätt" så är det bästa tömmkörning. Tar gärna några lektioner i det innan om du ej kan, så det blir rätt.

Tycker jag. Så jag jobbat "mina" travare i början. Lycka till!

//Mimmi
 
Sv: mer specifika övningar *bilder*

Klättra, tömköra i skogen så han/hon får lyfta på fötterna.

Men sen är ju en rätt foderstat A och 0. Hur mycket mat får hästen och vad? Har du analys på hö?

För att kunna bygga upp muskler måste hästen först ha ngt att ta ifrån och den är ju tunn inte överdrivet men för lite för tunn.
 
Sv: mer specifika övningar *bilder*

hej där jag har min häst å stå så får dom fri tillgång till hö ute och sen till kvällen får dom 4 kg och det är mycket fint hö samt får hon till kvällen 1 liter krafft grund.
hon har bra hull men är ändå tunn, är ungefär som ett fullblod så hon har svårt att hålla de men nu har hon hållit det bra för hon har täcke på sig ute i hagen..

men har ingen analys på fodret förutom på krafft grund..

tacksam för fler svar!
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
226
Senast: Lavinia
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 472
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
614
Senast: movi
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp