Innan jag fick barn sov jag djupt och var inte lättväckt. Jag kunde sova gott hela natten trots grannars festande. Sen fick jag barn och, ja sömnen är ju vad den är när man har ett litet barn. Man väcks ofta och kroppen ställer in sig på att vara lättväckt för att man ska kunna ta hand om sitt barn. Nu är mitt barn så stor att hon inte stör nattsömnen längre. Det var länge sen det skedde och jag tycker att min kropp borde ställt om sig till hur jag sov innan jag fick barn. Men så är det inte. Jag är fortfarande lättväckt! Mannens snarkningar, ljud utifrån osv gör att jag sällan sover en hel natt i sträck utan att vakna mitt i natten och ligga vaken ett tag innan jag (förhoppningsvis) lyckas somna om igen.
Hur gör man för att ställa tillbaka till hur det var innan? Jag somnar lätt på kvällen, inga problem där. Men är väldigt lättväckt, vilket jag inte var innan jag fick barn. Är det nån annan förälder som känner igen sig och lyckats lära sig bli mindre lättväckt igen?
Hur gör man för att ställa tillbaka till hur det var innan? Jag somnar lätt på kvällen, inga problem där. Men är väldigt lättväckt, vilket jag inte var innan jag fick barn. Är det nån annan förälder som känner igen sig och lyckats lära sig bli mindre lättväckt igen?