Mentalbeskrivning, var hitta?

Alexandra_W

Trådstartare
Jhapp, fullbokat och bortlottad blev pappas riesentik till mentalbeskrivningen.

Men, det måste ju gå att göra den någon annanstans än tänkt? (Den tänkta var för just riesen, och jag hittade länken via riesenklubben). Eller?

Isf, hur hittar man datum/platser?

Eller är det 'bara' att vänta till nästa år? =/

Sv: Mentalbeskrivning, var hitta?

"Min" bhkl har platser över den 1/9, men det kanske är lite långt att åka?

Anordnar inte (vet inte vilken klubb riesen är med i) -klubben några fler MH-tester iår?
Jag MH-testade min dalmatiner på ett MH-test för bara dalmisar, men det fanns en del tomma platser. Då tog de in andra hundraser istället, bla några cane corsos. Kanske kan du göra något liknande?

Nix, riesenklubben har haft ett i våras, och har ett i slutet på september. Det är det i slutet på sept som hon skulle varit med i men som är fullt.

Men tack vare länken till SBK och att det fanns där så fanns det ju maaaassor av ställen kvar i höst som än iaf har platser kvar. Så förhoppningsvis ska hon få plats på någon av dem, då får jag kortare att åka med =)

Kolla också bruksrasernas hemsidor, tror att tex briardklubben har MH:n som inte finns i tävlingskalendern. Där får man säkert vara med i mån av plats.

*kl*
Vet någon var man kan hitta en beskrivning om hur MH-test går till?

Du kan läsa om hur MH-testet görs på www.sbk.se. Funderar du på att göra det tycker jag att du ska ta chansen! Jag tyckte det var jättekul!
Dalmatinersällskapet anordnar ett MH-test i höst...dock i Skåne. Jag var på MH:t som var i Våras i Herrljunga som var för dalmisar. Det var kul att gå med på banan och se hur de andra hundarna reagerade. Men det är väldigt bra instruktioner. Man har med sig en tävlingsledare runt banan som förklarar precis hur allting går till och hur du ska reagera i de olika situationerna.

Jag måste fråga. Kan en hund bli "knäckt" av ett MH?
En vän till mig vågar inte testa sin Golden för att hon tror att hon kommer få "men" för livet. Är det någon som har hört något liknande?
Det är klart att ett MH är påfrestande för dem, men så illa är det väl inte?

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 842
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 458
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 033
Senast: Liran
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
3 185
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar