En till som är nyfiken på med kopp Vill gärna få tips på vilken ni tycker jag bör testa, om ni känner igen mott problem
Inte fött barn, lite mens och ”trång”. Har nästan slutat försöka med tamponger då det ofta gör jätteont att föra in dem, även med glidmedel
Hade varit toppen om menskopp kan funka. Gissar att jag behöver en liten, mjuk variant. Någon som har tips?
Jag köpte Organicups lilla (på apotea). I början när jag var ovan använde jag glidmedel och smörjde in kanten med, sen efter ett tag när jag lärt mig vilken vik- och insättningsmetod som fungerar bäst för mig behöver jag inte det längre.
Jag tömmer cirka var 12:e timme dvs två gånger per dag och den läcker aldrig.
Behövde dock klippa ner tappen nästan helt för att den inte skulle irritera de inte blygdläpparna.
Finns många filmer på youtube om olika metoder att vika koppen på inför isättning samt tips på hur man kan göra vid isättning och uttagning.
Mit bästa tips är egentligen att inte ge upp om det krånglar i början! Det gör det för nästan alla. Har inte mens så ofta på grund av p-piller men tog kanske två mensperioder innan jag började få riktigt bra kläm på det hela.