Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om inte annat så upplever du ju stress nu
Tror du ska ta det lite lugnt. Ingen ide att hetsa upp sig innan du vet hur det ligger till
Man ringer först och bokar tid, möjligen kanske det finns nån typ av drop in på ungdomsmottagning. Kolla på ditt landstings hemsida!
Angående flytningar så kan dom förändras, för mig hände det inte förrän en bra bit in i graviditeterna, men det är säkert olika.
Jag tror däremot inte att dom gynundersöker dig, men det får du fråga barnmorskan på MVC om. Så tidigt kollar man med ultraljud om man vill se en graviditet. Ring och prata med dom!
De flesta mvc har en egen hemsida. Kolla hur öppettiderna ser ut och vad de har för telefontider.Ang mvc kan man gå dit hux flux eller bör man ringa?
De flesta mvc har en egen hemsida. Kolla hur öppettiderna ser ut och vad de har för telefontider.
Mvc där jag bor har drop in mest hela dagen för preventivmedel, men man kan även gå in och göra graviditetstest och då får man också ett datum för inskrivningen ifall man är gravid.
Av de symptom du skriver så låter det som att du kan vara gravid.
Men enklast är ju att kontakta mvc och kolla det. Är det så, ja då får ni ta tag i det då, är det inte så vet du det och slipper oroa dig.
Fast jag kommer inte sluta oroa mig då för då kommer jag tänka att något är fel om det inte är en bebis så har detta hänt två gånger och vad jag har förstått kan man bli skengravid av att tänka väldigt mycket på det och jag har inte tänkt på bebisar jag har varit helt inställd på student, bal och hästen
KL
Tror ni man kan begära utredning om det inte är en bebis?
Skuggan_
Här har de som riktlinje att man gör utredning om mensen uteblivit mer än 6 månader (om inte graviditet är orsaken då ), om ingenting annat tyder på att det skulle vara ngt allvarligt fel, eftersom utebliven mens är så pass vanligt och väldigt sällan tecken på en svår sjukdom.