Mensdisc - någon som provat?

Jag har en. Fördelarna är att den inte skaver någonstans på mig som är kort, och att det går utmärkt att ha sex med den i. Har inte testat den tillräckligt för att veta om den är lika säker vid träning och sånt.

Jag har en. Fördelarna är att den inte skaver någonstans på mig som är kort, och att det går utmärkt att ha sex med den i. Har inte testat den tillräckligt för att veta om den är lika säker vid träning och sånt.
Hur fungerar det med sexet? Den jag sett på annons hade en illustration men jag förstår inte hur den ligger för att inte vara i vägen 😅

Funkar bra, men betydligt sämre hållbarhet än en menskopp. Men för mig som har en livmodertapp som sänker sig jättemycket så att menskopp inte fungerar så är det ett superbra alternativ. Men räkna med att behöva köpa ny oftare än var 10e år. Tror min förra höll i typ 1,5-2 år, sen blev det ett litet hål i den och jag har inte orkat köpa ny efter det.

Hur fungerar det med sexet? Den jag sett på annons hade en illustration men jag förstår inte hur den ligger för att inte vara i vägen 😅

Den sitter som ett pessar, lutad så att ringen följer väggarna men själva "påsen" är helt mjuk och lägger sig där den inte är i vägen helt enkelt. På mig hamnar ringen så att den är lite i vägen för g-punkten dock (samma med tex ett kaya-pessar), så jag har precis beställt en som sitter som ett cervixpessar för att se om det kan vara ännu mer funktionellt.

(Har känslig livmoderhals och blöder lätt om jag har sex med någon som är lite större, så det verkar som en vettig grej att testa.)

Om jag har mensvärk så blir den ofta lite värre av att ha vanlig menskopp, men inte med disken.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 065
Senast: Humla
·
Kropp & Själ han som skriver golits inlägg, som förutom när det råkar vara hästar, handboll eller till äventyrs mer sällsynta rugby och judo har det...
Svar
3
· Visningar
473
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej. Funderar på om man skulle starta en go fund me eller liknade. Det är för en högst personlig sak men vet inte om det är rätt eller... 3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 707
Senast: grodan21
·
Kropp & Själ Och orka hålla i mer än 1 vecka 🙈 Jag behöver era tips! Är lite för stel för mitt eget bästa och har en tanke om att jag vill komma...
Svar
18
· Visningar
668
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka