Mens fast gravid?

T

Tarzzan

Frågar åt en väns vägnar.

Hon tog gravtest och det visade sig vara possetivt.
Ringde barnmorskan och kom fram till att det var i ca 3:e veckan.
Nu för ca 1,5 vecka sedan så fick on små blödningar och sen mens med klumpar i.
Mensen har inte slutat än.
Kan hon fortfarande vara gravid?
Går det att göra ett gravtest fast man har mens??
 
Sv: Mens fast gravid?

klumpar kan vara tecken på missfall, bästa är att göra ett vul för att kolla om ngt finns där
 
Sv: Mens fast gravid?

Man kan göra gravtest fast man har mens, man kan också visa positivt även om det skulle vara ett missfall, faktiskt flera veckor efter missfallet.

Om hon är i 3e veckan (antar att det är 3 veckor sen befruktning, alltså 5e graviditetsveckan) så kan man inte se mycket på ultraljud, bara att där finns en säck. För det mesta ser man inget "liv" förrän efter 6e veckan när hjärtat börjat slå.

Så det bästa för din kompis är att ringa barnmorskan igen och så kan hon boka in henne för ett vaginalt ultraljud.
 
Sv: Mens fast gravid?

vaginalt ultraljud. Senare i graviditeten gör man ett ultraljud utanpå magen, men så pass tidigt ser man ingenting, därför gör man ett vaginalt.
 
Sv: Mens fast gravid?

Hon vet inte än.
Hon skall nog kontakta barnmorskan så fort mensen har slutat, vilken den bör göra snart.
Kommer med uppdatering när jag vet
 
Sv: Mens fast gravid?

Man kan blöda under en graviditet också och oftast just under den tid man brukar ha mens, enligt vad de sa till mig när jag befarade missfall (vilket det var).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: malumbub
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 777
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 082
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 943
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp