Melodifestivalen 2025 inkl. deltävlingar 1-5

Jag har lyssnat på snuttarna nu!

Scarlet fortfarande intressanta men får se. Hade hoppats på mer energi och lite hårdare musik.

I övrigt är det ett rätt trist startfält. Victoria Silvstedt är den enda andra låten jag är det minsta nyfiken på att höra i sin helhet. Willem Buchaus stod jag inte ens ut med hela snutten. När han kom till ett mycket trist la la la som varade alldeles för länge stängde jag av.

Alltså, varannan låt på min fyp på TikTok idag har varit KAJs bastu-låt och jag har gått från 'Vad i hela?' till 'En av dem är rätt gullig ändå' till 'Jag är stolt över att de vill tävla för oss och tycker vi ska ta chansen.' :D
Det har ju verkligen blivit helt galet med KAJ på typ alla sociala medier :rofl: Jag tycker fortfarande att de är hur bra som helst, och sambon, som annars gömmer sig med hörlurar under melodifestivalen satte idag igång KAJs framträdande från i lördags på tvn, för även han tycker att det är riktigt bra :D

Jag hoppas verkligen att KAJ vinner mello. Det hade varit så otroligt kul! Det ÄR ju ett snyggt och proffsigt gjort nummer på alla sätt, det är bara med en enormt mycket större dos humor än det mesta andra i mello. I vanliga fall får man ju välja mellan proffsigt gjort eller något som ska föreställa humor. Kombinerat? Sällan.

Det har ju verkligen blivit helt galet med KAJ på typ alla sociala medier :rofl: Jag tycker fortfarande att de är hur bra som helst, och sambon, som annars gömmer sig med hörlurar under melodifestivalen satte idag igång KAJs framträdande från i lördags på tvn, för även han tycker att det är riktigt bra :D

Jag hoppas verkligen att KAJ vinner mello. Det hade varit så otroligt kul! Det ÄR ju ett snyggt och proffsigt gjort nummer på alla sätt, det är bara med en enormt mycket större dos humor än det mesta andra i mello. I vanliga fall får man ju välja mellan proffsigt gjort eller något som ska föreställa humor. Kombinerat? Sällan.

Jag håller med!!

Det ska bli väldigt spännande att se vad den internationella juryn tycker!

Jag hoppas på Kaj, tror Eurovisionpubliken hade älskat det, på Reddit är de väldigt positiva medan Måns låt bedöms som tråkig. Måns är en grymt proffsig artist men jag tycker också låten är lite tråkig! Våga ett humornummer! Med en grymt catchy låt i mina öron 😆

Jag hoppas på Kaj, tror Eurovisionpubliken hade älskat det, på Reddit är de väldigt positiva medan Måns låt bedöms som tråkig. Måns är en grymt proffsig artist men jag tycker också låten är lite tråkig! Våga ett humornummer! Med en grymt catchy låt i mina öron 😆

Frågan är ju vad den internationella juryn tycker. Jag tror att de kommer ha Måns som storfavorit och att folkets röster kommer vara mer spridda och juryns val kommer vinna.

Jag lyssnade på bägge låtarna 2 ggr igår när jag körde bil.
Tyvärr minns jag inte ens hur Måns låt låter. :o Den är inte dålig men det är inget speciellt med den, inget som fastnar.

Kajs låt har den där hooken "bastu, bastu, bara bada bastu" som sätter sig på hjärnan.

Tänker man hela ESC så är det ju massor med bidrag och då behöver man sticka ut. I mina öron gör inte Måns låt det.

Hittills har ingen låt som kommit tvåa i sin deltävling vunnit finalen sen. Enda undantaget mot regeln att bara de som vinner sin deltävling vinner finalen är 2013 när vinnaren kom från Andra chansen. Så fällde den internationella juryn folkets favorit. Det året kom vi på 14e plats i ESC vilket är ett dåligt resultat för Sverige.

I ESC i år kommer det vara en hel del humorbidrag.

Sen finns det ett antal med ganska vulgära texter/nummer med sexuell anspelning.

Jag har en känsla att de kommer ta ut varandra och att en vanlig låt som kommer spelas på radio kommer vinna. Humorbidrag vinner väldigt sällan ESC. Inte minst för jurys nästan aldrig gillar dem.

Är ganska lugn med att juryn har öron och inte ger några höga poäng till det finska bidraget. Skandal att det ens är med.
Hejar fortfarande på Erik.
Vore ingen katastrof med Måns men tycker allt med Erik är bättre i år.

Är ganska lugn med att juryn har öron och inte ger några höga poäng till det finska bidraget. Skandal att det ens är med.
Hejar fortfarande på Erik.
Vore ingen katastrof med Måns men tycker allt med Erik är bättre i år.

Ja, Finlands är en sån där typisk fan favorit som juryn kommer rata.

Jag lyssnade på bägge låtarna 2 ggr igår när jag körde bil.
Tyvärr minns jag inte ens hur Måns låt låter. :o Den är inte dålig men det är inget speciellt med den, inget som fastnar.

Kajs låt har den där hooken "bastu, bastu, bara bada bastu" som sätter sig på hjärnan.

Tänker man hela ESC så är det ju massor med bidrag och då behöver man sticka ut. I mina öron gör inte Måns låt det.
Jag håller helt med, Måns nummer är lite för överproducerat, och jag tycker inte att låten lyfter. Sen gillar jag lite bop!

Ja men eller hur? När jag förstår att något ska vara roligt genom att se på det brukar jag mest tänka 'Åh, nej!' men här var det mer förväntan i stil med, 'Och vad ska ni bjuda mig på?' Jag blev inte besviken. :D

Plus, jag förväntade mig verkligen inte ett försök till ett sensuellt (?) 'Ei saa peittää!' i låten – helt klart bonuspoäng. 😂

Jag har förstått från kommentarer på föregående svenska bidrag att folk är ganska mätta på vår approach med 'överarbetad' snygg, tillrättalagd pop, det känns som att vissa av de andra bidragen lätt skulle kunna cementera en sådan bild.

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 273
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 763
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 944
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 432
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka