Melodifestivalen 2018 - FINAL

App app nu svävar vi iväg här tror jag :D
(barnet här hemma har en egen gammal iphone mest för att kunna ringa när hon är ensam hemma, självklart m melloapp!)

VIKTIG FRÅGA!

Vad smaskar ni på till finalen??
Vi har inte bestämt oss, dottern vill ha äppelpaj :confused::p

Skumraketer och chips tror jag. Men vi får se :-)

Jag hoppas på Jessica Andersson eller Benjamin Ingrosso, om jag måste välja. Fast måste medge jag klagar inte på om Rolandz tar det :rofl: , vart så dåligt med låtar iår.

Men givetvis måste se spektaklet. Gissningvsis blis Delicato pärlbollar och Red Bull till, och Coca-cola :D:d

jag ska se finalen live för första gången med min familj:)
Har aldrig ens sett en delfinal live , men har sett alla melodifestivaler sedan jag var liten :p

Ska bli kul att se "spektaklet" på plats i arenan:bump:
Mina favoriter är -i ordning och allt :D

Felix Sandman
Benjamin Ingrosso
Liamoo
Rolandz
Mendez (som hade kunnat vara etta om han bara kunnat sjunga rent ...O_o)
Samir& Victor
Mariette
Jessica Andersson
John Lundvik

Alltså kan vem som av de 9 (!) ovan vinna och jag tycker det är helt ok:up:

de sista tre (också i ordning)
Martin
Renaida
Margaret
Har inget med vinsten att göra för mig iaf :angel: då blir jag purken :p

Faktiskt ganska spännande att se vem som vinner i år- det pratas ju mycket om Ingrosso vs Mariette- men jag vete sjutton jag om det inte kommer stå mellan Ingrosso- Felix och Rolandz :)

Jag brukar i princip ALDRIG gilla bidrag som är på skämt . men...
Herregud vilket drag det är på Rolandz :bump::bump::bump:
Kommer bli ett djädra hålligång i arenan misstänker jag när de avslutar årets melodifestival :laugh:

"En boogie- woogie-brud" ......en boogie -woogie tjej .... vi kan dansa hela natten lång - det blir ett djädra håååååålligåååååång :banana:

jag ska se finalen live för första gången med min familj:)
Har aldrig ens sett en delfinal live , men har sett alla melodifestivaler sedan jag var liten :p

Ska bli kul att se "spektaklet" på plats i arenan:bump:
Mina favoriter är -i ordning och allt :D

Felix Sandman
Benjamin Ingrosso
Liamoo
Rolandz
Mendez (som hade kunnat vara etta om han bara kunnat sjunga rent ...O_o)
Samir& Victor
Mariette
Jessica Andersson
John Lundvik

Alltså kan vem som av de 9 (!) ovan vinna och jag tycker det är helt ok:up:

de sista tre (också i ordning)
Martin
Renaida
Margaret
Har inget med vinsten att göra för mig iaf :angel: då blir jag purken :p

Faktiskt ganska spännande att se vem som vinner i år- det pratas ju mycket om Ingrosso vs Mariette- men jag vete sjutton jag om det inte kommer stå mellan Ingrosso- Felix och Rolandz :)

Jag brukar i princip ALDRIG gilla bidrag som är på skämt . men...
Herregud vilket drag det är på Rolandz :bump::bump::bump:
Kommer bli ett djädra hålligång i arenan misstänker jag när de avslutar årets melodifestival :laugh:

"En boogie- woogie-brud" ......en boogie -woogie tjej .... vi kan dansa hela natten lång - det blir ett djädra håååååålligåååååång :banana:

Vi har sett två mello och en esc-deltävling live och det är jättekul! Inte bara själva uppträdandena men även allt runtomkring.
VI har iof bara gått på repetitionerna, pga litet barn och vill se finalen på tv i lugn och ro ;) Så kan tänka mig att finalen live är än bättre :D

@qitis Ohh häftigt :up:
Har bara sett genrep live på MF 08 och 09, planen var se finalen live men biljetterna såldes fortare än man hann blinka. Men var häftigt det med och sedan se finalen på TV på hotellet :cool::D

Delicato-bollarna byttes ut mot smörpopcorn, inte helt fel det heller :d

Ska se det med pappa ikväll som inte hört nått av bidragen, kan bli intressant, och min sjuåriga lillasyster. Jag kommer nog mest snegla surt på dem när de inte kan hålla tyst.

Till snacks blir det ostbollar, läsk och Ballerina-kakor

Hemma från repet! :banana:

Först o främst: vad BRA alla är live!
Inte ofta man slipper sura toner eller trista bidrag, alla levererade!

Bäst?
Mendez i mina ögon! Dessutom sjöng gan BRA! :love:
Liamoo var toppen med, o måste erkänna att Ingrosso är stark live! Dessa tre bör vara i topp!

Mariette bytt kläder, yes! Dock är hon mkt bättre i rutan än live :o
Detsamma gäller Felix.... Flawless sång, men inte så kul scenshow. Tur att det funkar i tv ;)

Ingrosso o Rolands fick nog mest applåder, men Mendez o Margret kändes rätt populära!

JAG håller på Mendez Liamoo och Felix.
DOTTERN på Shuffla och Margret.

Men måste erkänna... INGEN var dålig! ALLA kan vinna! Och jag blir nog inte besviken hur det än går :banana::banana::banana:

Hemma från repet! :banana:

Först o främst: vad BRA alla är live!
Inte ofta man slipper sura toner eller trista bidrag, alla levererade!

Bäst?
Mendez i mina ögon! Dessutom sjöng gan BRA! :love:
Liamoo var toppen med, o måste erkänna att Ingrosso är stark live! Dessa tre bör vara i topp!

Mariette bytt kläder, yes! Dock är hon mkt bättre i rutan än live :o
Detsamma gäller Felix.... Flawless sång, men inte så kul scenshow. Tur att det funkar i tv ;)

Ingrosso o Rolands fick nog mest applåder, men Mendez o Margret kändes rätt populära!

JAG håller på Mendez Liamoo och Felix.
DOTTERN på Shuffla och Margret.

Men måste erkänna... INGEN var dålig! ALLA kan vinna! Och jag blir nog inte besviken hur det än går :banana::banana::banana:

Åh, va härligt det låter!! Så glad jag blir att Mendez lät bra idag!

Håller som bäst på att laddar upp nu med lite vin i förväg :angel: Dipen är redan rörd och chipsen upphällda, ska strax gå och skala morötter, fixa gurkan och skära blomkålen. Junior ska få fylla sin godisskål själv :p
Men till detta spektakel dricks endast coca-cola av mig och sprite av junior (maken har beslutsångest). Vovve ska få ett nytt ben. ALLA ska ha tv-mums :up:

Jag hejar på Felix, Ingrosso och Mariette. Liamoo är rätt okej också.
Blir ledsen om Mendez eller Margret vinner.
Resten är nåt mellanskikt.

En skål med godis står framför mig.
Har en Ben and Jerrys med banansmak i frysen, en påse ostbågar i skåpet och körsbärsläsk i kylen. Får se om något av det åker fram.
Inte jättetaggad men har inget bättre för mig ikväll. Lite kul dock att man inte har någon aning om vem som ska vinna!

Liknande trådar

Kultur På lördag smäller det! Vi får veta vem som får åka till Turin och representera Sverige i ESC! Det är dags för FINAL i Mello...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 022
Senast: MJLee
·
Kultur Som ni har väntat! Men den nu är den här! FINALTRÅDEN! :banana: :banana: :banana: En väldigt stark final fick vi tillslut där ingen...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
11 402
Senast: Ninnurur
·
Tjatter Tiden går fort när man har roligt.... På lördag är det MELLOFINAL! :banana::banana::banana: Vi har gått igenom 4 deltävlingar och...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
23 797
Senast: Karfitsa
·
Äldre Ja ni läste rätt!! Det är dags för den SISTA deltävlingen i melodifestivalen 2018! :nailbiting: Det är med skräckblandad förtjusning...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
7 272
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar