Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men jag måste erkänna att jag redan lyssnar på de andra ländernas låtar. Estland har en riktigt bra låt i år! Och Grekland. Vi måste verkligen skicka nåt riktigt bra om vi ska kunna vinna. Osäker på om vi har en låt i år som har en chans på segern i ESC faktiskt...
Japp! Nästa helg är det då dags, för finalen i Melodifestivalen 2018!
Vad fort det har gått, vips så har vi alla finalister klara, och de ska tävla om att få åka till ESC i Portugal
Nu är det dags för er bukefalister att gotta er i startlistan, och komma med era listor! Vilka VILL ni ska vinna? Vilka TROR ni ska vinna?? Chanser i ESC?
De tävlande i lördagens stora final är:
1. Méndez med ”Everyday”
2. Renaida med ”All the feels”
3. Martin Almgren med ”A Bitter Lullaby”
4. John Lundvik med ”My Turn”
5. Jessica Andersson med ”Party Voice”
6. LIAMOO med ”Last Breath”
7. Samir & Viktor med ”Shuffla”
8. Mariette med ”For You”
9. Felix Sandman med ”Every single Day”
10. Margaret med ”In my cabana”
11. Benjamin Ingrosso med ”Dance You Off”
12. Rolandz med ”Fuldans”
Ge mig era listor!!
Äntligen!Snabbrepris på finalbidragen
https://www.svtplay.se/video/172365...el:an:03-08-2018:norbergs-tv-tabla:pla:lp-app
Lyssnar också på ESC låtarna nu vartefter bidragen blir klara, och jag tycker att några sticket ut och är bra, men att de flesta faktiskt är rätt mediokra... Sen är det ofta helt annat när man ser dom live, vissa blir bättre, andra sämre
Men jag gillar Danmark mest än så länge
Ja rösten kunde vart starkare...Danmarks låt skickades in till melodifestivalen men kom inte med så då skickades den till Danmarks Melodi Grand Prix istället där den vann. Jag tycker att det borde vara en annan röst som sjunger den. Hans röst är för tunn för låten tycker jag. Jag skulle vilja ha en larger than life röst som Pontare eller liknande sjunga den låten. Sen stör jag mig på hans engelska uttal men det är nog lite för kinkigt av mig tror jag...
Jag har lyssnat lite på ett tiotal, den enda jag fastnat för är Grekland, den har jag gillat sedan första gången jag hörde den. Tror den kan placera sig hyggligt, faktiskt.Lyssnar också på ESC låtarna nu vartefter bidragen blir klara, och jag tycker att några sticket ut och är bra, men att de flesta faktiskt är rätt mediokra... Sen är det ofta helt annat när man ser dom live, vissa blir bättre, andra sämre
Men jag gillar Danmark mest än så länge
Är det bara jag som tänker att det är lite "farligt" att tänka att låtar borde vinna för att de blir bättre "när man lyssnat på dem några gånger"? De allra flesta som tittar och röstar ser väl ändå bara finalen en gång, hör låtarna första gången när de är på scen på ESC osv? Då gäller det ju att ha en låt som fastnar eller märks direkt.
Helt rättJag gillar ingen låt, men BARNET är sjukt taggat så jag går all in med fjäderboa och tänker sjunga med så fort jag kan. Ska jag göra det ska jag göra dwt ordentligt.
Är det bara jag som tänker att det är lite "farligt" att tänka att låtar borde vinna för att de blir bättre "när man lyssnat på dem några gånger"? De allra flesta som tittar och röstar ser väl ändå bara finalen en gång, hör låtarna första gången när de är på scen på ESC osv? Då gäller det ju att ha en låt som fastnar eller märks direkt.
Helt rätt
Vi finns i facebooktråden om du vill sprida din glans
Det hade varit trevligt men BARNET snor mobilen och bevakar sin rätt till hjärtröstning stenhårt.
Alla får full pott. Utom nån enstaka stackare då...
Vi har vars en mobil att rösta med!
Åhå! Jag vägrar än så länge mobil till barnet, på lite olika grunder. Hen får ta min vid behov. Jag tycker nog 8 är för tidigt för en egen. Oftast. Men det är svårt.
Min fick när Pokemon Go kom och hon var intresserad av det. Då kunde vi jaga Pokemons tillsammans hela familjen.