Melodifestivalen 2018 - Andra Chansen

voltis

Trådstartare
Känner att vi redan nu behöver starta denna tråden, den stora tråden om : Melodifestivalens andra chansen! :banana::banana::banana:

Det talas varje år om andra chansen vara eller icke vara, eller närmare bestämt om upplägget i andra chansen.
Hit har alla treor och fyror tagit sig från de fyra deltävlingarna, och nu ska de göra upp i dueller.
Duellerna är det som upprört många, oftast då mångas favoriter hamnar mot varandra (de verkar para ihop dom efter liknande genre eller låttyp).
Jag själv tycker ändå det är rätt spännande med dueller, och i slutändan vinner ändå en enda låt, alla ska ju någon gång åka ut ;)

Hur som helst, duellerna i andra chansen ser ut som följer:

Margaret ”In my cabana” - Moncho ”Cuba Libre”

Renaida ”All the feels” - Olivia Eliasson ”Never learn”

Felix Sandman ”Every single day” - Mimi Werner ”Songburning”

Sigrid Bernson md ”Patrick Swayze” - Mendez ed ”Everyday”

Dessa HOPPAS jag på i varje duell:

Moncho (kul låt som fastnar!)
Renaida (gillar både låten och rösten bättre!)
Felix (gillade låten och scentframträdandet!)
Mendez (trots svag sång i verserna, refrängen fastnar!)

Dock tror jag att tex Margret och Sigrid kan ha stora chanser att gå vidare i sina dueller.

Vad tror ni???

Känner att vi redan nu behöver starta denna tråden, den stora tråden om : Melodifestivalens andra chansen! :banana::banana::banana:

Det talas varje år om andra chansen vara eller icke vara, eller närmare bestämt om upplägget i andra chansen.

Hit har alla treor och fyror tagit sig från de fyra deltävlingarna, och nu ska de göra upp i dueller.
Duellerna är det som upprört många, oftast då mångas favoriter hamnar mot varandra (de verkar para ihop dom efter liknande genre eller låttyp).
Jag själv tycker ändå det är rätt spännande med dueller, och i slutändan vinner ändå en enda låt, alla ska ju någon gång åka ut ;)

Hur som helst, duellerna i andra chansen ser ut som följer:

Margaret ”In my cabana” - Moncho ”Cuba Libre”

Renaida ”All the feels” - Olivia Eliasson ”Never learn”

Felix Sandman ”Every single day” - Mimi Werner ”Songburning”

Sigrid Bernson md ”Patrick Swayze” - Mendez ed ”Everyday”

Dessa HOPPAS jag på i varje duell:

Moncho (kul låt som fastnar!)
Renaida (gillar både låten och rösten bättre!)
Felix (gillade låten och scentframträdandet!)
Mendez (trots svag sång i verserna, refrängen fastnar!)

Dock tror jag att tex Margret och Sigrid kan ha stora chanser att gå vidare i sina dueller.

Vad tror ni???

hade velat haft med dessa 4 till final
Sigrid
Mendez
Felix
Mimi

och gissa om dessa är ställda mot varandra i dueller :meh::arghh:

tippar att
Mendez
Felix
Margaret
Renaida

går till final

Liknande trådar

Kultur Neeej har inte glömt bara jobbat mycket :) På lördag är det dags för Andra Chansen, det är fyra dueller där segraren i varje duell går...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 821
Tjatter Verkligen på tiden att börja bena i detta heta ämne: Andra Chansen i Mello! :banana::banana::banana: Det är som vanligt dueller, och det...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 544
Senast: voltis
·
Äldre Japp! Nästa helg är det då dags, för finalen i Melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana: Vad fort det har gått, vips så har vi...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
10 412
Senast: Knasibas
·
Äldre På allmän begäran - här kommer årets första Mellotråd!! ;) För nästa lördag är det dags för..... MELODIFESTIVALEN 2018 - DELTÄVLING 1...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
11 094
Senast: Rhinos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar