voltis
Trådstartare
Känner att vi redan nu behöver starta denna tråden, den stora tråden om : Melodifestivalens andra chansen!
Det talas varje år om andra chansen vara eller icke vara, eller närmare bestämt om upplägget i andra chansen.
Hit har alla treor och fyror tagit sig från de fyra deltävlingarna, och nu ska de göra upp i dueller.
Duellerna är det som upprört många, oftast då mångas favoriter hamnar mot varandra (de verkar para ihop dom efter liknande genre eller låttyp).
Jag själv tycker ändå det är rätt spännande med dueller, och i slutändan vinner ändå en enda låt, alla ska ju någon gång åka ut
Hur som helst, duellerna i andra chansen ser ut som följer:
Margaret ”In my cabana” - Moncho ”Cuba Libre”
Renaida ”All the feels” - Olivia Eliasson ”Never learn”
Felix Sandman ”Every single day” - Mimi Werner ”Songburning”
Sigrid Bernson md ”Patrick Swayze” - Mendez ed ”Everyday”
Dessa HOPPAS jag på i varje duell:
Moncho (kul låt som fastnar!)
Renaida (gillar både låten och rösten bättre!)
Felix (gillade låten och scentframträdandet!)
Mendez (trots svag sång i verserna, refrängen fastnar!)
Dock tror jag att tex Margret och Sigrid kan ha stora chanser att gå vidare i sina dueller.
Vad tror ni???
Det talas varje år om andra chansen vara eller icke vara, eller närmare bestämt om upplägget i andra chansen.
Hit har alla treor och fyror tagit sig från de fyra deltävlingarna, och nu ska de göra upp i dueller.
Duellerna är det som upprört många, oftast då mångas favoriter hamnar mot varandra (de verkar para ihop dom efter liknande genre eller låttyp).
Jag själv tycker ändå det är rätt spännande med dueller, och i slutändan vinner ändå en enda låt, alla ska ju någon gång åka ut
Hur som helst, duellerna i andra chansen ser ut som följer:
Margaret ”In my cabana” - Moncho ”Cuba Libre”
Renaida ”All the feels” - Olivia Eliasson ”Never learn”
Felix Sandman ”Every single day” - Mimi Werner ”Songburning”
Sigrid Bernson md ”Patrick Swayze” - Mendez ed ”Everyday”
Dessa HOPPAS jag på i varje duell:
Moncho (kul låt som fastnar!)
Renaida (gillar både låten och rösten bättre!)
Felix (gillade låten och scentframträdandet!)
Mendez (trots svag sång i verserna, refrängen fastnar!)
Dock tror jag att tex Margret och Sigrid kan ha stora chanser att gå vidare i sina dueller.
Vad tror ni???