MELODIFESTIVALEN 2017 - FINALEN!!!

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare voltis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 448
  • Visningar Visningar 16 314
Är inte han en av dem som tar sig i skrevet?
Uhum? Njae
Han och hans dansare mer "ramade in" skrevet tror jag? :idea::o

Låten går på repeat här hemma - och jag tycker han har ett väldigt snyggt nummer.
Sedan vad texten ska betyda kan man ju diskutera - men tja jag- äh - uhum- är ju så pass tonåring just nu så tja - jag väljer att tolka det som .... lust :o:o:o:o ( typ hur ska jag kunna gå härifrån när du är så snygg/sexig/underbar? finns ju många saker man kan tolka in i texten så sett- ffa med originaltexten "fucking beautiful")
och ja visst det kan man vända och vrida på och spy på också för den delen - men värre har man sett

Annars tycker jag att Mariette kan vinna :)
Har gillat henne ända sedan hon var med i i Idol

Och annars så gärna Ace med som vinnare

Nano är OK ffa om man tar hans livshistoria i beaktande - men jag personligen har inte fångats av låten så som en vinnare, men kommer inte tycka att det är helt galet om det är han som vinner

Kollat lite på "schlagerbloggen" om genrepet och jag väljer att sätta detta i spoilers för de som inte vill få hintar om hur det kanske röstades i juryn.
Det har ju uppenbarligen gått rätt så dåligt för ett par favoriter:
Ace: "Jag tycker att hon känns lite skrikig idag, lite övertänt."
Nano: "Han får en tupp och sen är han tyst i flera textrader medan bara kören tar i. Sen blir det en hel del sura toner…"
Mariette: "Mariette tappade sången helt i öppningen. Det här är inte bra. Det känns som att hon har stora problem med sin röst ikväll." + "jag skulle säga att Mariette sjöng bort sig där…"
Wiktoria: "Det låter bra tills dess att hon ska my oh my-a och inte orkar ta ut tonerna ordentligt.
Hon tar inte ut tonerna lika mycket ikväll, och det låter lite andfått, men inte alls så illa som det låtit för andra artister i kväll. Fördel Wiktoria!" :yuck:
Står inget negativt skrivet om Boris, Ajax, Robin, Fjällgren/Aninia eller FO&O (som sätter nya bakåtvolten). Benjamin gör sitt bästa uppträdande i tävlingen hittills. Anton fick klagomål på att han verkar för nöjd med att bara ha kommit till final. Att han inte har nåt driv utan bara trallar på. Owe är "utom tävlan" enligt Ek.

Ska bli spännande att se vad detta gör med jurypoängen! Kanske inte spelar nån roll alls... eller massor.

Helt orelaterad egen åsikt:
Bara inte skrik-Wiktoria med tråklåten vinner... :rage:

VAD ska vi smaska på framför tv:n i morgon?? Det är ju ändå final!!
Tänkte ostbågar, men åt cheezballs ikväll :D

Tror det blir en skål popcorn som utfyllnad, det gillar iaf dottern ;) Då får hon äta obehindrat.
Men sen... kanske lite lösgodis helt enkelt? Nästan lika svårt som att tippa vinnaren i morgon!! :nailbiting:

VAD ska vi smaska på framför tv:n i morgon?? Det är ju ändå final!!
Tänkte ostbågar, men åt cheezballs ikväll :D

Tror det blir en skål popcorn som utfyllnad, det gillar iaf dottern ;) Då får hon äta obehindrat.
Men sen... kanske lite lösgodis helt enkelt? Nästan lika svårt som att tippa vinnaren i morgon!! :nailbiting:
Här går vi "All in" :D eller nåt :o
Kommer göra nåt med kyckling till middag till pojkarna och nåt mumsigt till mig på grönsaker med härliga vitlöksröror till :d + lite hemlagade vitlöksbröd till
Därefter ... dessert!!!!:D
Rumsvärmd brieost sedan idag ( behöver man göra när det är låååångt fram till bäst före datum- knappt ätbart innan ju :cool: och digestivekex, vindruvor och lite skivade päron av conference-typ -åt det mognare hållet

SEN så
tja Lays chips (naturella) :d
ostbågar(eller cheez balls om inte jag ska ha några- är allergisk mot en del kryddor som finns i cheez ballz)
och självklart saltlakrits!!:banana:
Ingen fest utan -typ :p

Men seriöst, lägst odds på Wictoria? Vi är inte bara mellanmjölk, vi är utspädd mellanmjölk. Hon kör ju samma låt som förra året fast sämre.

De jag tycker bäst om är Nano och Ace Wilder. Men ändå tröttnar jag på dem efter mindre än två minuter.

Tror att Loreen är den enda som hade kunnat gå till final i Eurovision. @voltis har jag rätt för mig att vi bara bommat finalen en gång innan, med Anna Bergendahl? Isåfall blir det andra gången nu.

Till nästa år hoppas jag de strukit tittarröstandet i Mello och låter en svensk expertjury och en utländsk rösta fram vinnaren. :devil:
Jag föredrar hur det var förr, när svenska folket röstade och bestämde vilken låt som skulle till ESC. Inte nån jävla jury :mad:
Likaså har jag aldrig förstått hur Israel och nu senast Australien kunnat tävla i Eurovision, men det är en annan historia.

På tal om låttexter, the Fo&o:s text börjar med "Every time you bake I wanna eat cake"...
:rofl::rofl:

Har inte koll på alla låtar, men tycker fortfarande att en jojk vore svenskt nog att skicka till ESC.

Jag föredrar hur det var förr, när svenska folket röstade och bestämde vilken låt som skulle till ESC. Inte nån jävla jury :mad:
Likaså har jag aldrig förstått hur Israel och nu senast Australien kunnat tävla i Eurovision, men det är en annan historia.

:rofl::rofl:

Har inte koll på alla låtar, men tycker fortfarande att en jojk vore svenskt nog att skicka till ESC.
:D

Turkiet också, du glömde Turkiet.

Apropå jojk så tror jag det var Rumänien jag såg som ställer upp med joddel i år.

Loreen är min stora favorit. Fantastiskt nummer. Ligger hästlängder före övriga och kan till och med ha god chans i ESC. (Hade en obehaglig dröm där hon inte ens gick till final i Mello, men drömmar kan ju vara konstiga)

Efter Loreen kommer ingen och ingen och ingen.

Sedan kommer Nano, Robin, Mariette, Benjamin och Ace. Ganska bra låtar, även om de inte kommer gå bra i ESC.

Därefter kommer Boris, Lisa och Jon-Henrik. Okej låtar men inte mer.

Sedan Anton, Wiktoria och FO&O - för dåligt

Sist Owe, lite kul att han är med, men nej.

Jag satt i bilen en del i går och lyssnade igenom alla låtar. Jag är besviken på att Axel Schylström inte är med! Låten har inte ESC-klass men är klart hookigare än pappersdockan Ingrosso. Schylström vill jag faktiskt lyssna på.

Men åh vad tråkigt det blir ikväll, utan Loreen finns ju ingen att hålla på! I ren ångest saboterade jag min bantning genom att köpa 0,6 hg salmiakchokladmandlar idag. Fast dem har jag redan ätit upp. :meh:

Börjat förbereda inför den stora finalen, eftersom ingen av låtarna har riktig vinnarkänsla så kommer det att ätas febrilt istället :angel:
Tacodipen är ihoprörd, cava ligger på kylning liksom läsken... chips, osthjärtan och popcorn är inköpta och gurka, morot och blomkål väntar på att bli uppskurna :d
Ni ser väl vilket smaskande det kommer att bli - TUR att vi har ett ordentligt surround-system att brassa på med :p:up::D

Jag "råkade" käka min glass i förväg. Blev sugen och kände mig extremt opepp på Mello, så det kändes ovärt att spara den till ett så trist tillfälle. :D

Om det inte var Wiktoria som låg först i alla mätningar senaste tiden så skulle jag inte vara lika opepp. Men hennes låt är tråkig och passar inte hennes röst så hon låter som en så mycket sämre sångerska än förra året.

Scen"showen" är dessutom tragisk när det kommer till nästan alla låtar. Mariettes team hade en kul idé men det ser inte så bra ut i praktiken. Fjällgren och Aninia börjar snyggt men sen är resten statiskt som så många andra. Egovideos har vi av nån anledning TVÅ av i finalen :yuck:. I could go on... (till skillnad från Robin).

Deras tv-bolag är medlemmar/eller något liknande, och betalar en avgift. Därför får de tv-bolagen skicka deltagare. Marocko har också tävlat någon gång.

Jag saknar också Loreen i finalen - min solklara favorit i år- men en bra låt är en bra låt även om inte alla fattar det.....
Annars är det som sagt Robin Bengtsson som spelas här hemma hela tiden så håller tummarna för honom ikväll :)
Jag tror att det kommer vara en av
Robin
Wiktoria
Nano
Mariette
som vinner ikväll och alla är ok för mig så sett men min personliga lista mellan dessa 4 är
Robin
Mariette
Wiktoria
Nano

Men enligt spotify-listor så "ska" ju Wiktoria ta hem det, men iom internationella juryn så kan man ju inte gå på det så sett

Fortfarande skrämmande är att FO&O (även om de är lite av en guilty pleasure för mig) har ungefär lika många totala lyssningar som Wiktoria på spotify totalt - men har ju haft fördel av att deras låt gick att lyssna på direkt iom att de hamnade i andra chansen- Men tror inte att de vinner totalt även om de kan hamna högt bland folkets röster

Snart börjar det!! Mkt nöje ni som följs åt här i tråden ;) Jag kommer in efter!

Men lite rapport från genrepet tidigare idag:

Vissa låtar passar bra live, andra i tv.
Jag gillar tex inte Ingrosso så värst, men måste bara säga att han är verkligen född på scenen och var den som absolut kändes mest självsäker! Men ingen vinnare dock för det, och faktiskt så är det tv-showen som är viktigast.
Vilket är tur för Robin, som sjöng riktigt bra live, men inte så kul att bara se killarna på rad så där ;) på tv är det ju mer vinkar och bildbyten som tur är ;)

Förutom Robin (som var kanon) så tyckte jag att Ace, Mariette, Jon Henrik och Wiktoria gjorde det bäst live. Det var även dessa som fick högst applåder av publiken.
Fooo fick mest ljud, men mer iiiiiih form än applåder ;) (mkt småtjejer i publiken)

Nano var den som imponerade minst, mkt mer effektfullt på tv och tyvärr sjöng han rätt surt på flera ställen :(

Magkänslan efter repet säger Wiktoria, som hade bytt kläder och kändes självsäker. Jag tror ju även att låten skulle funka bra i ESC, och jag blir inte arg om hon vinner. Men mina favoriter är fortfarande Jon Henrik, Robin och Ace. Men även Mariette!

Heja heja snart börjar det!!! Och SÅ spännande när i princip vem som kan vinna! :D

(INGEN kändes eller lät dålig på repet, det var en riktigt skön konsert! Imponerad av alla bra liveröster faktiskt).

Liknande trådar

Tjatter Tiden går fort när man har roligt.... På lördag är det MELLOFINAL! :banana::banana::banana: Vi har gått igenom 4 deltävlingar och... 21 22 23
Svar
448
· Visningar
24 888
Senast: Karfitsa
·
Äldre Japp! Nästa helg är det då dags, för finalen i Melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana: Vad fort det har gått, vips så har vi... 9 10 11
Svar
214
· Visningar
11 071
Senast: Knasibas
·
Äldre Då är det snart dags att utse de allra sista finalisterna! :banana::banana::banana: Andra chansen har sett lite olika ut senaste åren... 15 16 17
Svar
328
· Visningar
9 706
Senast: voltis
·
Äldre Japp ni läste rätt, sista deltävlingen är här!! Redan!! :eek::nailbiting::love::(:D Frågan är om inte de bästa bidragen kommer i denna... 5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 549
Senast: Lampan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka