MELODIFESTIVALEN 2017 - Andra Chansen

Jag vill så gärna gilla Loreens låt, men själva låten faller mig inte i smaken. Däremot framträdandet älskar jag! Det känns så aktuellt och viktigt, som att numret liksom har ett högre syfte än att vinna en musiktävling. Att nå ut och påverka folk att öppna ögonen för vart världen är på väg.

Det känns så aktuellt och viktigt, som att numret liksom har ett högre syfte än att vinna en musiktävling. Att nå ut och påverka folk att öppna ögonen för vart världen är på väg.
Så tänker jag med! Och i Eurovision finns alltid sådana bidrag med, förra året vann ett till och med.

Så jag tror att Loreen är den som skulle ha störst chans där. Men så blir det väl inte, för vi vill inte ha det konstnärliga och politiska, vi föredrar något som inte stör oss i chipsen. :meh:

Jag hörde Loreens låt på radio igår. Då gick det t.o.m. att höra vad hon sjöng nästan hela tiden ;) Gillade låten mycket mer då, tyvärr, för jag tycker att den låt som vinner mello ska vara bra även live.

Sedan hörde jag de där roadtrip-gänget idag på väg till jobbet. Jag började skratta igen. Alltså, jag hatar verkligen att jag tycker om det där!

Jag hörde Loreens låt på radio igår. Då gick det t.o.m. att höra vad hon sjöng nästan hela tiden ;) Gillade låten mycket mer då, tyvärr, för jag tycker att den låt som vinner mello ska vara bra även live.

Sedan hörde jag de där roadtrip-gänget idag på väg till jobbet. Jag började skratta igen. Alltså, jag hatar verkligen att jag tycker om det där!
Rotfrukt menar du. :D

har nu lyssnat på låtarna igen och igen. Här hemma är Det vet Du som är storfavoriten. Sen håller jag på Alex dissmist och Loreen.
Dissmist låt är riktigt bra,

Ikväll kan jag äta glass eller choklad! Hm... Häagen daz salted caramel, häagen daz chocolate salted caramel eller Marabou fudge & havssalt..? Jag anar dock ett visst tema på mina olika alternativ :angel:
Vad ska jag välja? :D Vad ska ni äta för gott?

The votes from the Lillgrådis jury:

FO & O
Lisa Ajax (jag gillar egentligen Axel mer men fastnar inte helt för låten, snudd på dött lopp här)
Dismissed
Loreen :up:

Ikväll kan jag äta glass eller choklad! Hm... Häagen daz salted caramel, häagen daz chocolate salted caramel eller Marabou fudge & havssalt..? Jag anar dock ett visst tema på mina olika alternativ :angel:
Röstar på salted caramel. Här blir det nog B&Js kanelbulleglass ikväll.

Om du äter den med choklad måste du återkomma med recension! Stod mellan den och den vanliga senast men fegade och tog den vanliga (som ju är dögod :D).
Jag frågade precis en kompis om vi skulle titta ihop. Då blir det nog Cava, ost och kex och glass!
Om jag är själv blir det nog Cava, smörpopcorn och glass ;)

Om du äter den med choklad måste du återkomma med recension! Stod mellan den och den vanliga senast men fegade och tog den vanliga (som ju är dögod :D).
Jag frågade precis en kompis om vi skulle titta ihop. Då blir det nog Cava, ost och kex och glass!
Om jag är själv blir det nog Cava, smörpopcorn och glass ;)
Jag har ätit glassen med choklad måånga gånger. Den är fantastisk :love: Att jag alls provade den utan var för att jag råkade köpa fel en gång :p

Snacks just inhandlat på rasten! (jobbar till 20.... Men fixat så jag kan gå 19:40.... Senast! :))

Blir stooor skål popcorn, 3 olika marabou chokladkakor och en skål sura gottoblandat :)

Har skivan på repeat i bilen, och dottern håller stenhårt på De vet du. ;)
Så får hoppas för hennes skull.

Loreens låt har växt något, men fortfarande är rösten så mkt större än låten. Antons låt är sjukt trallvänlig i bilen!
Dottern sköter hjärtröstandet så får se hur det blir ;)

Jag läste precis att Danutas son funderar på att stämma Loreen på grund av väskscenen i framträdandet.
Allvarligt det är 32 år sedan det hände!

Liknande trådar

Kultur På lördag får vi äntligen komplettera med de sista 4 bidragen till årets stora final! Det är dags för Andra Chansen och dess dueller...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
4 018
Senast: ameo
·
Kultur Neeej har inte glömt bara jobbat mycket :) På lördag är det dags för Andra Chansen, det är fyra dueller där segraren i varje duell går...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 815
Tjatter Verkligen på tiden att börja bena i detta heta ämne: Andra Chansen i Mello! :banana::banana::banana: Det är som vanligt dueller, och det...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 537
Senast: voltis
·
Tjatter Tiden går fort när man har roligt.... På lördag är det MELLOFINAL! :banana::banana::banana: Vi har gått igenom 4 deltävlingar och...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
23 801
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar