Melodifestivalen 2015

Min syrra älskar mello, jag gissar på låtar åt mig och min pålla i hennes schlagertävling. Så får vi se om mina vilda gissningar vinner eller pållans...

/Lavinia, som mest gillar mello för humorn...

Ninjakatten: Aha, okej, då fattar jag varför det är 7 bidrag istället för 8! Det kan nog bli bra, tror jag.. brukar ju ändå bli en del låtar som man bara hör då en gång och aldrig mer, så... då gör det inget att det blir några låtar färre tror jag...

Gabby_Ossi: Ja just ja, Filippa Bark, det läste jag nånstans. Det blir nog kul! Jag har generellt svårt för humor i tv känns det som, det är oftast inte min typ av humor, men jag gillar Filippa Bark =)

//r

Jaha, är ni redo? Ikväll börjar det! Jag har köpt mina chips! :d

Jag är nyfiken på Elize Ryd med sällskap, gillar en del låtar av Amaranth som hon ju är en av vokalisterna i, samt att hon lånat sin röst till en del bra band.

Resten har jag inga speciella känslor för, men jag är nyfiken!

@Ninjakatten Vilken sorts chips?

Jag har inte köpt mina chips än ... jag funderar på om jag måste träna först för att med gott samvete kunna sätta i mig :(

Sourcream and Onion! Med tillhörande vitlöksdipp.
Ja, det var mitt dilemma också, men sen så kände jag, äsch, melodifestivalen går ju bara ... typ en gång (om man räknar alla som en) om året, så då är det lugnt!

Men jag ska faktiskt till gymmet för att träna om en stund, så mitt samvete är rent!

Jag köpte små chipspåsar så det blev en sourcream och en grillchips. Har även lite smågodis och ingredienser till kladdkaka:D

Ja, nu drar det snart igång =) Jag är redo, ska bli roligt =). Jag äter middag kl 20 varje dag, så jag får min middag till programmet =)

//r

Okey, allmänt intryck är att jag är besviken.

Botten:
- One by one var enligt mig den överlägset bästa låten, så skit att den åkte ut.
- Sanna Nielsen är ... stel. Kanske blir det bättre när hon får köra några program. Vi kan ju hoppas det.
- Humorn? Njae ...

Toppen:
- Eventuellt kan det ha varit ett av de roligaste melloögonblicken ever när Dolly Style får höra att de går vidare och man tydligt ser hur en av medlemmarna ser fullständigt perplex ut och tydligt säger "Va?".
- Saades låt blev betydligt mer roande med Barks tolkning. Även om det nu var det enda Bark sa som jag tyckte var roligt.

Var det för övrigt bara jag som tyckte att Jessica Andersson vid flertalet tillfällen såg ut som att hon ville strypa någon?

Kändes som en klassisk mellokväll med både högt och lågt och inget som var sådär strålande.

One by one var min favorit men typiskt nog inget som går hem hos gemene man. Lite småkomiskt att mannen i duon såg precis ut som den ordinarie sångaren i Fantomen på operan (filmen alltså) :p. Jessica Andersson var helt ok också, men var väl lite av en sämre rip-off av Undo. Saades låt var inget vidare, men lät lite bättre andra gången i alla fall. Jag är bara lite allergisk mot hans ständiga leende, men det är det ju många artister som har gemensamt. Dockorna var väl inget vidare, men jag kom på mig själv med att nynna med i snabbgenomgångarna, så lite catchy var den :o.

Annars gillade jag faktiskt programledarna för en gångs skull, även om den där humorkvinnan i inslagen gav mig nya utslag. Jag förstår inte varför det ska vara roligt med folk som spelar dumma på gränsen till förståndshandikappade?

Jag gillade Filippa Bark och programledarna, Robin snäppet mer än Sanna.

Gällande låtarna tycker jag fel låtar gick vidare, såhär hade jag tyckt:

Final:
Molly Hammar & Elize och Rickard (stavn?)

Andra chansen:
Jessica och Saade

Så, inte en siffra rätt... men men...

//r

Jag blev besviken, jag gillade One by One och hoppades på den, men den gick inte ens vidare på något sätt.
Saade var jag beredd på att han skulle gå vidare, men jag tyckte inte Jessicas låt var något intressant. Den var tråkig.

Annars var det ingen jag direkt hade några egentliga åsikter om. Sången Pappa var fin, men kanske inte passande i detta sammanhang.

Om programledarna vet jag inte riktigt vad jag ska säga, jag kände ingen direkt humor eller spontanitet, men lite småtrevligt var det väl. Men Filippa Bark, jag har svårt för humor där man spelar på gränsen till förståndshandikappad. Jag tyckte mest det var lite awkward att se, men kan förstå om det gick hem hos någon annan.

Jag blev rätt så besviken på resultatet.. Erik Saade var väl ok, och Jessica var bra. Men allra bäst tyckte jag om Rickard och Elize och tyckte absolut att de förtjänade i minsta laget andra chansen!

Jag noterade att resultatet liksom blev typ bakvänd startordning och kan inte låta bli att undra om det kan ha haft med nya appen att göra. Det tog ju en stund att ladda ner den och även om jag ser mig själv som en rätt så teknisk person så kom inte jag på direkt hur allt funkade.. Får en ju att undra om det var många som kom igång med just den röstningen en bit in i programmet.
Slutresultatet stämde ju helt överens med hur "hjärtrösterna" hade lagts..

Jag älskar mello!!!!!!!! Igår var en godkänd kväll. Gillar programledarna och Filippa Bark. Låtarna var väldigt upp och ner som vanligt. Rätt låtar gick till finalen men molly borde gått till andra chansen!

Jag blev rätt så besviken på resultatet.. Erik Saade var väl ok, och Jessica var bra. Men allra bäst tyckte jag om Rickard och Elize och tyckte absolut att de förtjänade i minsta laget andra chansen!

Jag noterade att resultatet liksom blev typ bakvänd startordning och kan inte låta bli att undra om det kan ha haft med nya appen att göra. Det tog ju en stund att ladda ner den och även om jag ser mig själv som en rätt så teknisk person så kom inte jag på direkt hur allt funkade.. Får en ju att undra om det var många som kom igång med just den röstningen en bit in i programmet.
Slutresultatet stämde ju helt överens med hur "hjärtrösterna" hade lagts..

Vad är hjärtröster?

Jag hörde något om en app, tyckte det var jobbigt och struntade i att rösta. Men kan man inte rösta vanligt längre?

Dags att börja tagga för deltävling 2 då, eller vad säger ni? =)

De tävlande:

1. ”Forever Starts Today” – Linus Svenning
    Låtskrivare: Aleena Gibson, Anton Malmberg Hård af Segerstad, Fredrik Kempe
  2. ”Där och då med dig” – Emelie Irewald
    Låtskrivare: Emelie Irewald
  3. ”Groupie” – Samir & Viktor
    Låtskrivare: Anton Malmberg Hård af Segerstad, Kevin Högdahl, Maria Smith, Viktor Thell
  4. ”If I Was God For One Day” – Neverstore
    Låtskrivare: Thomas G:son, John Gordon, Jacob Widén
  5. ”Nonetheless” – Marie Bergman & Sanne Salomonsen
    Låtskrivare: Andreas Stone Johansson, Allison Kaplan
  6. ”Möt mig i Gamla Stan” – Magnus Carlsson
    Låtskrivare: Thomas G:son, Lina Eriksson
  7. ”Don't Stop Believing” – Mariette
    Låtskrivare: Miss Li, Sonny Gustafsson

8. Vad tror och tycker ni? =)Återkommer med mina åsikter =)

9. //r (vet inte vad det blev för fel med siffrorna, men men ^^)

Jag blev så glad att de jag tippade på gick till andra chansen!! :D Behrang & Victor då alltså! Här är deras låt: Behrang Miri – Det rår vi inte för - feat. Victor Crone

Annars så tycker jag att det var en bra premiär, Sanna sjöng fint, Robin var lagom rolig. Det som var sämst enligt mig måste ha varit hon Filippa Bark, som någon sa här, varför ska det vara kul när någon spelar så dum och puntad!? Inte min humor alls. Sen att Molly inte gick vidare var en skräll, synd!

Men att barfotamannen inte gick vidare var bra, det var otroligt obehagligt att skåda.

Och nu taggar vi för nästa delfinal! :D Jag tycker det ska bli spännande att höra Mariette, hon är ju fantastisk! Och att Miss Li är låtskrivare gör ju bara saken ännu bättre :)

Det bli spännande!

Efter att ha sett listan för nästa delfinal, kan jag konstatera att jag inte har någon speciell känsla för någon av artisterna. De jag känner till har jag inget stort intresse för. Så det blir överraskning, och sådant är kul!

Och om det skulle vara länkar till låtarna tänker jag inte lyssna, för själva grejen är ju att det är spännande nya låtar som spelas. Så det så! ;)

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 904
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
660
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 288
Senast: Edla
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 939
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31