Melodifestivalen 2015

Frejameja

Trådstartare
Hejsan! Nu är det bara några få dagar kvar tills Melodifestivalen sätter igång igen :D Jag är ett tvättäkta Mellofan som tycker det är lika roligt varje år. Trots att jag ändå någonstans tycker att det var bättre förr. Men det är roligt att upptäcka nytt och så är det kul att hela familjen samlas :)

Har ni några favoriter i år som ni håller på? Vad tror ni om Sanna Nielsen som programledare? :)

Här ser ni artisterna som är med i år: http://www.svt.se/melodifestivalen/artister/

Jag gillar mello!

Jag gillar både Sanna Nielsen och Robin Paulsson (för visst var det de som skulle hålla i det tillsammans?) så jag tror det kan bli bra!

I första deltävlingen känner jag väl egentligen bara till Jessica Andersson och Eric Saade, så jag får väl heja på dem då =P Fast ska bli kul att se alla, men om jag ska "döma boken efter omslaget" så känns det inte som om jag kommer gilla varken Behrang, Molly, Daniel eller Elize nåt vidare, isåfall tror jag mer på Dolly Style, om jag ska döma efter titlarna då, men det kan ju va helt fel =). Blir spännande att se och höra!

//r

Jag älskar mello, dock är jag inte alls speciellt impad över årets uppställning. Men vem vet, de kanske blir jätte-bra när man hört alla bidragen? Jag är dock lite av den "gamla skolan" och önskar att de kunde ta tillbaka när mellon bara var en gång och inte flera deltävlingar.

Jag brukar inte vara intresserad alls, egentligen, men spelar ofta in på tv-boxen och snabbspolar igenom i hopp om att se något jag gillar :p Tittade på listan med artister nu i alla fall. Vill nog se Daniel Gildenlöw, för jag gillade verkligen när pain of salvation var med. Var tvungen att leta upp låten nu och lyssna på den. Jag gillar den fortfarande. Annars? Ser ut att bli lika intetsägande som vanligt :D Enda gången jag verkligen älskat att titta (förutom när Pain of salvation var med) var när The Ark deltog.

Jag gillar Mello, brukar följa för kanon kul se alla nummer, just för se vad spektakel en del är och ibland kanske faktist kanske hitta någon ny artist/låt.
Följde det väldigt intensivt när favoritgruppen och senare favoritartisten var med (BWO och Martin Rolinski)
Iår har jag ingen som följer men är nyfiken på Jessica Andersson, Eric Saade och Måns Zelmerlöw har att komma med iår. Syrran som däremot normalt sett inte så intresserad av det, följer nog intensivt när hennes favoritgrupp är med iår (dessutom lokalband) , Neverstore.

Tycker bra att Sanna Nilesen ska va programledare, verkar vara ett få vettiga val av programledare som gjorts enligt mig :)

Jag älskade Mariette när hon var med i Idol och har även lyssnat på hennes skiva (som MaryJet), så ska bli kul att höra henne igen! Kristin Amparo har ju också en fantastisk röst men undrar om det funkar i det här sammanhanget.

Jag kommer kolla, det går ju inte bara att missa, även om det sällan är några höjdare med så måste man ha sett det :D Är det bara 7 deltagare i varje deltävling iår? Brukar det inte vara 8?

Årets höjdpunkt! Jag kollar alltid, tycker det är bra underhållning även om jag inte alltid gillar låtarna.
Och funderingarna går om man får unna sig chips för sådana speciella tillfällen?

Jag gillar mello!

Jag gillar både Sanna Nielsen och Robin Paulsson (för visst var det de som skulle hålla i det tillsammans?) så jag tror det kan bli bra!

I första deltävlingen känner jag väl egentligen bara till Jessica Andersson och Eric Saade, så jag får väl heja på dem då =P Fast ska bli kul att se alla, men om jag ska "döma boken efter omslaget" så känns det inte som om jag kommer gilla varken Behrang, Molly, Daniel eller Elize nåt vidare, isåfall tror jag mer på Dolly Style, om jag ska döma efter titlarna då, men det kan ju va helt fel =). Blir spännande att se och höra!

//r

Ja det är Sanna och Robin som ska hålla i det tillsammans! =) Jag tror också att det kommer bli jättebra faktiskt. Sanna är en en så härlig person och Robin är rolig !

Jag hoppas inte att Saade vinner faktiskt, tycker inte att han verkar vara så trevlig, men han är ju en duktig artist helt klart =) Behrang hade blivit tippad som trea i en omröstning på SVT som jag läste, så han kan man nog räkna med ändå! Jag tycker att han är rolig, kolla hans FB, han lägger upp massa roliga videos där =)

Vilka är de där Dolly Style?

Det ska bli så kul tycker jag :D Jag är så taggad!!

Jag vet inte vilka Dolly Style är alls, men om jag ska bara titta på låttitlarna, så känns det som om deras låt kan vara bra, tycker jag =).

Behrangs humor är inte riktigt min stil vad jag tycker mig ha sett innan, men ska bli kul o höra/se... Vet inte alls hur Eric Saade är som person, men ska bli kul o höra låten iaf =)

Säger som någon annan skrev med, brukar det inte va 8 låtar i varje deltävling? Nu bara 7?

//r

Jag älskar melodifestivalen! Inga favoriter såhär på förhand - jag vill se uppträdandena innan jag bestämmer mig.

Sanna Nielsen är jag egentligen inte så förtjust i, men jag hoppas att jag genom att se henne som programledare ska börja gilla henne :D Sjukt onödigt att ogilla en människa som man inte ens känner, liksom.

Jag såg att melodifestivalen i år har en ny app som man kan rösta via. Man kan tydligen rösta fem gånger på varje bidrag, det låter ju lite märkligt? Finns det inte en risk att röstningen manipuleras då?

Ja att det inte kan vara svårt att köpa folk som kan sitta och rösta då. Låt säga att jag som artist betalar några tusentals personer utomlands att ladda hem appen och rösta fem gånger på mitt bidrag.
du kan väl lika gärna betala folk i sverige att ringa och rösta på dig om man nu känner att det är viktigt att vinna på ett fult sätt

Jag läste i tidningen att de dragit ned antalet låtar till 7 st för att ge mer plats åt programledarna! Det var något om att de hade fått kritik förra året för att programledarna hade följt manuset för mycket, så i år skulle de få tid att improvisera.

Jag vet inte vad jag tycker om det egentligen, jag tittar ju på låtarna egentligen, inte programledarna. Men blir det bra och roligt kan det kanske vara positivt.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
33 34 35
Svar
697
· Visningar
21 943
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 575
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 092
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 423
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar