MELODIFESTIVALEN 2015 - FINAL!

voltis

Trådstartare
Ja det är sant, det är äntligen dags för finalen i melodifestivalen 2015!! :banana::banana::banana:

Nu har alla fått sjunga en, eller några till och med två gånger, och folket har sagt sitt: dessa låtar kommer vi att få höra i finalen:

1. Samir & Viktor – ”Groupie”

2. JTR – ”Building It Up”

3. Dinah Nah – ”Make Me (La La La)”

4. Jon Henrik Fjällgren – ”Jag är fri (Manne leam frijje)”

5. Jessica Andersson – ”Can’t Hurt Me Now”

6. Måns Zelmerlöw – ”Heroes”

7. Linus Svenning – ”Forever Starts Today”

8. Isa – ”Don’t Stop”

9. Magnus Carlsson – ”Möt mig i Gamla stan”

10. Eric Saade
– ”Sting”

11. Mariette – ”Don’t Stop Believing”

12. Hasse Andersson – ”Guld och gröna skogar”

En vecka kvar, men kom gärna redan nu med era topplistor! Era favoriter? Vem vinner?

Jag tycker det är jättesvårt att tippa... eller ja tror det finns en eller två st som har lite större chans än de andra, kanske ngn som kan sticka upp.. men sen är det ganska jämnt där bakom...och några självklara bottenkandidater...

Jag börjar med att lista utefter vad jag tycker, så tar jag vad jag tror senare ;)
Kör grupperingar istället för placeringar då flera är lika bra (alt lika dåliga).

1. Mina absoluta favoriter
Måns Z
Jon Henrik
Linus S

2.Bra låtar som jag gärna lyssnar på
Mariette
Saade
Isa

3.Helt ok låtar
Magnus C
Jessicka A
Dinah Nah

4.Låtar som jag kommer (alt vill) glömma bort

Hasse A
Samir/Victor
JTR

Blev visst tre i varje grupp... jämnställt ;)

Som jag ser det finns två alternativ; samen eller Hasse. Tycker ingen annan kan komma i fråga.

//r

Bojkottar Hasse efter att jag hört den japanska versionen som finns. Jag brukar inte ropa plagiat, då låtar absolut kan låta lika på flera sätt det är oundvikligt... men detta är på gränsen tycker jag och blir lite anti.
Sen så gillar jag inte direkt låten heller så det är väl största anledningen att han kommer långt ner på min lista hehe.

Ja det är sant, det är äntligen dags för finalen i melodifestivalen 2015!! :banana::banana::banana:

Nu har alla fått sjunga en, eller några till och med två gånger, och folket har sagt sitt: dessa låtar kommer vi att få höra i finalen:

8. Isa – ”Don’t Stop”

10. Eric Saade
– ”Sting”

En vecka kvar, men kom gärna redan nu med era topplistor! Era favoriter? Vem vinner?

Måns Z hade cool scenkonst. Men årets bästa mello-låt med Andreas Johnsson kom ju sist i sin deltävling..

Jag tycker nog, att av de som tog sig till final, är det bara Måns Z som är acceptabel som vinnare. Ev. kan Saade vara där också - på gränsen. Resten är alldeles för svaga, antingen låt, artister eller både och.

Måns vinner och Saade blir bitter :D vi kommer bli hånade i Europa om Saade vinner eftersom han sjunger att han stinker :angel:

Tycker inte att någon annan låt är internationellt gångbar. Dinah nah är kvar i det sena 90-talet, Jessicka och Mariette är inte alls så bra som de ballader vi skickat de senare åren. Jon Henrik är ball, men det var för lite sång för min smak. Hasse kan stanna i folkparkerna. Resten är radiodängor, inget mer.

voltis: Den japanska låten har jag inte hört, ska leta reda på den.

-------

Jag har helt missat storheten med Måns låt... jag gillar honom och t ex Cara Mia var jättebra, men denna, näe... tycker den påminner väldigt mycket om den där låten som de körde på repeat på radion för ett tag sen, lika dålig den...

//r

De enda jag gillar riktigt är Måns och Mariette.

Övriga kommer jag att ha glömt om ytterligare en vecka. Hasse hoppas jag att jag har effektivt förträngt istället för att ha glömt. Jag skäms en smula när jag hör låten. Samma med Samir och Co.

Vill antingen Jessica eller Mariette. Jessicas framträdande är riktigt starkt!

Vill absolut inte Grouipe, Hasse eller samen!

Trist dessutom är Saade.

Jag har någon form av hatkärlek till melodifestivalen, men jag kommer titta på lördag, och jag måste väl erkänna att när det väl är final är låtarna halvt okej, även om skämskudden är framme väldigt ofta innan man kommer dit. :p

Min syn på startfältet.

Jag får eksem av den. På riktigt. Det tråkiga med låt-eländet är att den fastnar på hjärnan, jag har fler än en gång kommit på mig själv med att nynna på den. Den kommer inte vinna, men kommer säkerligen få en rätt hög placering.

Var en av de bättre i sin delfinal, men känns rätt lam i jämförelse med andra bidrag i finalen.

Tyckte den var gräslig både när jag hörde den i delfinalen och i andra chansen, men hörde den på radion igår och då var den rätt... radiovänlig. Men fruktansvärt tjatig.

Jag har inte hört den, missade den delfinalen på grund av livsviktig hockeymatch på annan kanal. Såg en mycket kort sekvens när han hade gått vidare dock, men tror vi har vinnaren här. Pojken är så söt att man får diabetes och same-grejen kommer få igång Sverige.

Snark.

Jättebesviken på Måns bidrag när han var med i sin deltävling, men hörde även den här på radion och där är den riktigt, riktigt bra. Måns får gärna vinna.

Helt okej låt som växer för varje gång man hör den.

8. Isa – ”Don’t Stop”

Samma som nummer 4, missade den deltävlingen och den här har jag ingen åsikt om alls. Har varken hört låten eller sett framträdandet.

90-talet ringde och ville komma tillbaka.

10. Eric Saade
– ”Sting”

Tja, det låter ju som Eric Saade brukar. Både Manboy och Popular var däremot hästlängder bättre än den här.

Det här är en sån låt jag verkligen önskar att jag hade gillat, men jag gör det inte. Men det handlar nog mer om min musikstil än om låten/Mariette, och tror nog den kommer få en mellanmjölks-placering.

Jag älskar låten, och jag hatar att jag älskar den. Den är barndomsfeeling så det bara skriker om det för mig personligen, vilket så klart bidrar till min entusiasm. Tydligen jättepopulär på förskolan mina småkusiner går på, där är Hasse den stora favoriten inför finalen.

Jag hoppas på Linus Svenning
Jag har så svårt för den mannen. Eller pojken.

Måhända är jag för gammaldags men hela hans artisteri blir konstig i min hjärna. Så mycket masker, förklädnad och uttryck, så "stöpt" som min dressyrtränare skulle sagt. Han blir som en staty, utan liv. Det finns bara ett uttryck.

Jag älskar låten, och jag hatar att jag älskar den. Den är barndomsfeeling så det bara skriker om det för mig personligen, vilket så klart bidrar till min entusiasm. Tydligen jättepopulär på förskolan mina småkusiner går på, där är Hasse den stora favoriten inför finalen.

Jag avskyr den passionerat.

Hela livet har jag varit aktiv dragspelshatare och hela låter skriker hurtbulledragspel och "gamtjo" så jag blir illamående. Jag kan inte ens tycka att han utstrålar spelglädje. Han känns föga äkta för mig.

Jag har så svårt för den mannen. Eller pojken.

Måhända är jag för gammaldags men hela hans artisteri blir konstig i min hjärna. Så mycket masker, förklädnad och uttryck, så "stöpt" som min dressyrtränare skulle sagt. Han blir som en staty, utan liv. Det finns bara ett uttryck.

Det här är väldigt intressant. Kanske framförallt för att jag inte förstår vad du syftar på :p Kan du utveckla det?
Själv ser jag honom inte alls stöpt. Åtminstone inte mer stöpt än t.ex. Saade, Isa eller Samir&Victor.

Jag har någon form av hatkärlek till melodifestivalen, men jag kommer titta på lördag, och jag måste väl erkänna att när det väl är final är låtarna halvt okej, även om skämskudden är framme väldigt ofta innan man kommer dit. :p

Min syn på startfältet.

Jag får eksem av den. På riktigt. Det tråkiga med låt-eländet är att den fastnar på hjärnan, jag har fler än en gång kommit på mig själv med att nynna på den. Den kommer inte vinna, men kommer säkerligen få en rätt hög placering.

Var en av de bättre i sin delfinal, men känns rätt lam i jämförelse med andra bidrag i finalen.

Tyckte den var gräslig både när jag hörde den i delfinalen och i andra chansen, men hörde den på radion igår och då var den rätt... radiovänlig. Men fruktansvärt tjatig.

Jag har inte hört den, missade den delfinalen på grund av livsviktig hockeymatch på annan kanal. Såg en mycket kort sekvens när han hade gått vidare dock, men tror vi har vinnaren här. Pojken är så söt att man får diabetes och same-grejen kommer få igång Sverige.

Snark.

Jättebesviken på Måns bidrag när han var med i sin deltävling, men hörde även den här på radion och där är den riktigt, riktigt bra. Måns får gärna vinna.

Helt okej låt som växer för varje gång man hör den.

8. Isa – ”Don’t Stop”

Samma som nummer 4, missade den deltävlingen och den här har jag ingen åsikt om alls. Har varken hört låten eller sett framträdandet.

90-talet ringde och ville komma tillbaka.

10. Eric Saade
– ”Sting”

Tja, det låter ju som Eric Saade brukar. Både Manboy och Popular var däremot hästlängder bättre än den här.

Det här är en sån låt jag verkligen önskar att jag hade gillat, men jag gör det inte. Men det handlar nog mer om min musikstil än om låten/Mariette, och tror nog den kommer få en mellanmjölks-placering.

"Så söt att man får diabetes..." vilken underbar kommentar!! :laugh::love:
Men du har ju helt rätt... jag får både moderskänslor, syskonkärlek och dåndimpen av hans blick och försynta leende. Ngt är det med honom :o
Han eller Måns får mer än gärna vinna för mig, tror även båda skulle funka bra i ESC, även fast jag lägger mindre vikt på det när jag väljer mina favoriter. Jon Henrik har det där lite mystiska, det är ngt nytt för många kanske och det brukar gå bra för både ryska gummor och indianer. Så varför inte n exotisk same? Skulle hur som vara väldigt spännande och se vad europa tycker!
Måns har en modern radiolåt, som ändå har ngt speciellt. Inte bara den mkt annorlunda scenshowen, utan han har en mkt bra liveröst och även han kan ge en lätt diabetes faktiskt.. Eller mer salivutsöndring kanske :d Låten skulle nog ge en topp 5placering, scenshowen kan nog till och med ge topp 3.

Förlåt men jag måste bara länka... Som jag skrev tidigare jag brukar verkligen inte reagera på att låtar låter lika andra låtar... självklart influeras man av andra, eller att vissa delar kan vara mkt lika.
Men när det gäller Hasse Andersson låt.. den är näst intill identisk med den japanska låten från 2007, skriven av samma låtskrivare.... Här är de sammanfogade och om inte annat så vore det en perfekt duett... :crazy:
"Inte tillräckligt lika". " Innehåller element som skiljer låtarna från varandra"... jovisst... Och Jon H ger en inte diabetes... :meh:

Hahaha jamen gud.."Inte tillräckligt lika"... heja... men fan då. Ja, då känns de ju tråkigt när det är sånt fusk, det ska ju va nya låtar. Böhöööööö. Jag som gillade den. Men aja, då håller jag på Jon Henrik. Snälla. Annars säger jag nog Linus eller Magnus.

//r

Liknande trådar

Äldre Japp! Nästa helg är det då dags, för finalen i Melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana: Vad fort det har gått, vips så har vi...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
10 373
Senast: Knasibas
·
Äldre Ja ni läste rätt, vi är redan framme vid årets sista deltävling! Förr veckan såg vi en joikare och en ung poptjej gå vidare direkt till...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 050
Senast: landet
·
Äldre Nu är det dags att börja blicka framåt, i alla fall fram till lördag denna vecka, och melodifestivalens andra deltävling...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 348
Senast: voltis
·
Äldre Lika bra att vara ute i god tid efter att vi fort konstaterat att deltävling 2 bjöd på få överraskningar och rätt så många bottennapp...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
5 879
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar