Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Möjligt att den använts som dildo ett par år, men jag tror de har rotat fram micken som Perelli använde när hon sjöng Hero.
saade o Jessica Nämen va otippat not
Håller med förutom att jag inte tycker Saade direkt.Jag tycker att det är rent pinsamt att Dolly Style och Behrang Miri&Victor Crone slog ut både Molly PH och Elize Ryd&Rickard Söderberg.
I mitt tycke var det Saade plus Ryd&Söderberg som borde gått till final. Jessica Andersson och Molly PH kunde få gå till Andra chansen. De tre resterande bidragen kunde gå hem.
Förresten, var det någon mer än jag som tyckte det var lite störande med det där hjärtat i vänstra hörnet som visade hur mycket det "hjärtröstades"? mina ögon drogs hela tiden till det när det blinkade/flimrade
På lördag smäller det!! Äntligen dags för Melodifestivalen igen, vad vi har längtat!!
Programledare i år är förra årets vinnare Sanna Nielsen och komikern Robin Paulssen.
Tror de kan göra ett bra jobb faktiskt, lite humor men att de kan hålla det på en bra nivå?
Reglerna har ändrats ngt, det är bara 7 artister varje deltävling. 2 går till finalen direkt och 2 till andra chansen.
I andra chansen möts alla som kom trea och fyra i fyra dueller, där vinnarna går till final. Alltså färre dueller.
Detta gör att det är 12 bidrag i finalen istället för 10.
Det är alltså färre artister i år, men fler i finalen!
Nog med siffror, här är första deltävlingens bidrag:
Deltävling 1: Göteborg 7 februari
Låt: ”Can’t Hurt Me Now”
Artist: Jessica Andersson
Låtskrivare: Aleena Gibson, Fredrik Thomander
Låt: ”Det rår vi inte för”
Artist: Behrang Miri feat. Victor Crone
Låtskrivare: Behrang Miri, Albin Johnsén, Måns Zelmerlöw, Tony Nilsson
Låt: ”Hello Hi”
Artist: Dolly Style
Låtskrivare: Emma Nors, Palle Hammarlund, Jimmy Jansson
Låt: ”I’ll Be Fine”
Artist: Molly Pettersson Hammar
Låtskrivare: Molly Pettersson Hammar, Lisa Desmond, Tim Larsson, Tobias Lundgren, Gavin Jones
Låt: ”One By One”
Artist: Elize Ryd & Rickard Söderberg
Låtskrivare: Elize Ryd, Jimmy Jansson, Karl-Ola Kjellholm, Sharon Vaughn
Låt: ”Pappa”
Artist: Daniel Gildenlöw
Låtskrivare: Daniel Gildenlöw
Låt ”Sting”
Artist: Eric Saade
Låtskrivare: Fredrik Kempe, Hamed ”K-one” Pirouzpanah, David Kreuger, Sam Arash Fahmi
Vad tror vi om detta?? Några favoriter när ni bara ser artister/låtskrivare??
NU KÖR VI!!