MittNyaJag

Trådstartare
Eftersom det kom upp en Becotråd så slänger jag in en MeiTai tråd oxå.. ;)
Den är inte köpt dock utan den råkade komma till världen efter att jag sett en kökshanduk från marimekko... ;)

Foto%200327.jpg

Nu är jag på gång att göra en grön variant oxå, ska bara komma iväg och köpa handduken... :D

Sv: Mei Tai!

Najs och det ser ju ratt bekvamt ut ocksa :D

Jag sydde ocksa en men har aldrig anvant den, tror det blev fel i vinklar och grejjer.

delvis kl.
Jaaa sybeskrivning!
Hittar inga bra när jag googlar.
Du skulle ju kunna tjäna en slant ;)

Svarar alla... :)

Mamma tyckte jag skulle börja göra och sälja, har blivit några varianter av lite allt möjligt även om just dett är första MT'n.

Den är faktiskt riktigt bekväm! Bar i den igår och den kändes riktigt bra! Mycket luftigare än manducan men ändå inte lika krånglig som att knyta ryggsäck med långsjal.

På det kända forumet om sjalar finns en tråd med mönsterbeskrivningar bla en fron "Knyttet och k" eller nått, jag har till stor del använt mig av det mönstret men höftat ganska fritt, precis som jag brukar göra när jag syr... :)

Ska försöka ta kort under tillverkningsprocessen när jag syr den gröna MT'n jag har på gång! Tyget hänger ute på tork... ;) Tror jag har tillräckligt med grönt tyg för en till MT sen oxå...

Den här svarta gick materialmässigt på 300:- tror jag.

Nu har jag letat fram ett gammalt draperi i starkt tyg som ska få bli "knytremmar".
Ska se om jag hittar nån snygg stuvbit som ska få bli "sittdel".
Sen ska jag sätta igång :banana:.
Blir resultatet dåligt så kan jag ju iallafall trösta mig med att jag inte lagt ut nån större summa på material iaf:p.

Du kan få göra en till mig med:D :idea:

Jag är nämligen totalt ohändig och har en symaskin från 1953 som bara kan backa numer...*host*

Fint!
Hade tänkt sy en jag med men vi har haft mer än fullt upp så det har inte blivit av. Ska försöka ta tag i det ändå nästa vecka.
Då kaaaanske. :p

Kanske borde komma mig för och ta en bild på den jag köpte dock. :laugh:
Fast det får bli imorgon.

Ge mig en stund till (eller önskemål om färg och mått... ;) )så så har jag helt säkert några "över" att sälja!. :D

Vet inte om jag förstör hela tråden nu men jag måste ju visa min ena hemsydda Mei Tai oxå! :D Hoppas det är okej!

_MG_8304.jpg

_MG_8318.jpg

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 754
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 047
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 810
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30