Meetingavgift?

H

hopponny

satt och skummade runt bland lite tävlingar och ser "Meetingavgift 1000,-" vad menas med detta? :confused:

Sv: Meetingavgift?

Kan det kanske vara boxhyra? Stod så på proppen till en meeting jag åkte på i somras. "Meetingavgift box" stod det :)

Vissa tävlingsarrangörer har börjat med detta. För 1,000:- brukar du få 4 starter plus att det ingår vet besiktning i den avgiften. Ibland har de t.ex. meetingavgift för 5-åringar och kostar kanske 700:- och du får bara 3 starter inkl. vet avgift. Du väljer själv vilka klasser på meetinget du vill anmäla till.

Okej, men det borde stå lite tydligare isåfall kanske. Hittade det på TDB där arrangören kan skriva meddelande så var de det enda som stod där bara :S

Det står säkert tydligare i proppen. Leta upp den så får du nog en bättre förklaring till hur många starter osv som ingår i meetingavg.:)

På dom tävlingar jag har stött på det (exempelvis på Norrköpings tävlingar som går av stapeln om några veckor) så fungerar det som så att man betalar en meetingavgift istället för start-/anmälningsavgifter. Sen får du rida de klasser du vill.

Dåligt tycker jag, för det gör det väldigt dyrt att ta med en häst som man kanske inte vill rida alla dagar på.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 448
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Något märke som är lite större i storlekarna med bra passform? Gärna max pris runt 1000 lappen.
Svar
8
· Visningar
731
Senast: WBanna
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är dags för årets första världscupstart i hoppning och till helgens tävlingar i Basel kommer flera svenska ryttare för att försöka...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka