T
todde
Hur sjutton hittar man en bra medryttare som man kan lita på. Har en unghäst på inridning o skulle vilja ha en medryttare nu när jag får tillbaks den. Hur gjorde ni andra annoserade eller ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur sjutton hittar man en bra medryttare som man kan lita på. Har en unghäst på inridning o skulle vilja ha en medryttare nu när jag får tillbaks den. Hur gjorde ni andra annoserade eller ?
**kl**
Vad ska en medryttare göra för att vara bra då? Har nämligen precis blivit medrytttare så det kan ju vara bra o veta.
Det jag o ägaren har kommit överens om är att jag ska mocka, fixa fodret, plocka in pållen och rida. Hinner/orkar jag ej rida så gör det inte så mycket att han får stå en dag.
ägaren ska skaffa ett block o ha i stallet med där vi ska skriva hur det har gått med honom och vad vi har gjort. Ska ha honom 2 dagar i veckan. Tycker att detta verkar bra faktiskt. Jag är en sån person som aldrig skulle strunta i o åka till stallet om det var dåligt väder eller liknade.
Jag har lite svårt för det där att skaffa medryttare till unghästar... Men hittar man en som är jäkligt duktig så visst men det kan förstöra så mycket. Vet en i ett stall i närheten av där jag har min hon har 6 (!!!!) olika ryttare på sin 6 åring och fattar inte varför hästen har blivit bråkig och inte lyder...
Jag tycker du ska rida hästen själv och låta den stå de dagar du inte kan rida, skaffa en skötare i stället som kan mocka och fixa den biten åt dej. Men det är min åsikt...