Gullan86
Trådstartare
Sv: Medryttare till Islandshäst
Det hade varit riktigt roligt att se en riktigt duktig ryttare rida Thengill och se om det hade funkat eller Hinni och Haffi måste väl endå anses som duktiga ryttare?!
Men han gick ju som en gammal träsko när de red.
Älskar den hästen men förstår mig verkligen inte på honom ibland.
Ibland glimtar det ju till eller egentligen väldigt ofta, när vi är ensamma och mitt ute i skogen då är han i sitt rätta element och oj vad fin han är då.
Han får helt enkelt fortsätta vara min lyxkryssare ute i skogen.
måste ta nya bilder någon dag.
Men det är så "roligt" för traven är ju hans enklaste gångart tycker jag men alla de duktiga ryttare(vänner) som ridit honom har haft stora problem med traven???
och tölten har varit passig som tusan.
han går ifrån att vara riktigt riktigt fin till att bli något turridnings ök...
Och då säger jag inte att jag är någon superryttare egentligen även om jag nog har rätt bra känsla iaf ihop med Thengill.
men det är kanske inte så konstigt att hästen inte gör sitt bästa när den har en okänd ryttare på ryggen?
Det hade varit riktigt roligt att se en riktigt duktig ryttare rida Thengill och se om det hade funkat eller Hinni och Haffi måste väl endå anses som duktiga ryttare?!
Men han gick ju som en gammal träsko när de red.
Älskar den hästen men förstår mig verkligen inte på honom ibland.
Ibland glimtar det ju till eller egentligen väldigt ofta, när vi är ensamma och mitt ute i skogen då är han i sitt rätta element och oj vad fin han är då.
Han får helt enkelt fortsätta vara min lyxkryssare ute i skogen.
måste ta nya bilder någon dag.
Men det är så "roligt" för traven är ju hans enklaste gångart tycker jag men alla de duktiga ryttare(vänner) som ridit honom har haft stora problem med traven???
och tölten har varit passig som tusan.
han går ifrån att vara riktigt riktigt fin till att bli något turridnings ök...
Och då säger jag inte att jag är någon superryttare egentligen även om jag nog har rätt bra känsla iaf ihop med Thengill.
men det är kanske inte så konstigt att hästen inte gör sitt bästa när den har en okänd ryttare på ryggen?
Senast ändrad: