Medlemsavgift skk

amalia

Trådstartare
Efter några års uppehåll tänkte jag lösa medlemsskap i skk. Jag gick först in på min lokala kennelklubbs hemsida och där står det att det kostar 150:-/år. På skk:s hemsida står det att ett medlemsskap kostar 370:-/år och att man automatiskt blir medlem i den lokala klubb man bor närmast.

Har jag fattat det rätt om detta innebär att jag kan bli medlem i min lokala kennelklubb för att ex gå kurser etc för 150:- alternativt bli medlem i skk samt min lokala kennelklubb för 370:-?

Om syftet med medlemskap är att enbart gå kurs så räcker det då alltså med att vara medlem i den lokala kennelklubben? Om syftet även är att ställa ut (och dessutom få hundsport) behöver jag då gå med i skk?

:confused:

Sv: Medlemsavgift skk

Jag blev nyligen medlem i Värmlands Kennelklubb och det kostade 370 kr.

Jag tycker det låter precis som du skriver, att du får bli medlem i den lokala klubben för att vara med på kurser och i SKK för att gå på utställningar och få hundsport.

Är det verkligen en lokal kennelklubb eller kan det vara en brukshundsklubb?

På skk:s hemsida står det att ett medlemsskap kostar 370:-/år och att man automatiskt blir medlem i den lokala klubb man bor närmast.

Nej så står det inte, du blir medlem i den länsklubb du bor närmast. I ditt fall Södermanlands KK. Är du det kan du ställa ut på SKKs utställnigner och får Hundsport etc. Du blir inte automatiskt medlem i lokalklubben och måste betala medlemsavgift även till den den om du vill gå kurser där.

Är du medlem i din lokalklubb är det som en rasklubb dvs du kan deltaga i just den klubbens aktiviteter men inte i SKKs. Ska du bara gå kurs i klubbens regi är det detta du ska göra.

okej så då åker jag på att dels betala till skk 370:- och dels till lokala kennelklubben 150:- plus 50:- för sambon...

Vad härligt!

Har för mig att man fick rabatt i skk om man var medlem i någon rasklubb, gäller inte detta fortfarande? (Eller var det brukshundklubben som körde med detta?)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag tror jag har koll på läget, men är ändå lite osäker. Jag är medlem i en brukshundklubb A där jag har gått ett par kurser och...
Svar
6
· Visningar
1 009
Senast: Turali
·
Hästmänniskan Jag är ordförande för en lite ideell förening utan ridskoleverksamhet och det enda klubben äger är en halvdan ridplan som vi jobbat hårt...
2
Svar
26
· Visningar
2 367

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka